• DOLAR 32.428
  • EURO 34.811
  • ALTIN 2443.651
  • ...
Sorunlarla Dolu Yarı Yıl Bitti
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 
DİYARBAKIR- Eğitim-Bir-Sen Diyarbakır Şubesi ilk ve orta öğretim okullarının yarıyıl tatiline girmesi münasebetiyle bir basın açıklaması yaparak 2011-2012 eğitim ve öğretim yılının yarıyılı değerlendirmesinde bulundu.
 
Şube adına basın açıklamasını okuyan Şube Başkanı Yunus Memiş, Diyarbakır`da doğalgaz sistemine geçilmesinden dolayı soğuk kış günlerinde kaloriferlerin bir süre yanmamasının büyük bir sorun olduğunu söyledi. Memiş açıklamasına şöyle devam etti:
 
Eşit İşe Eşit Ücret Öğretmenleri Mağdur Etmiştir
" Eşit işe eşit ücret kapsamında 666 Sayılı KHK ile öğretmenler ve öğretim elemanları mağdur edilmiştir. Bu mağduriyetlerin bazı okullarda eğitimin ücretli öğretmenlerle tamamlanması kabullenecek bir durum değildir. Ek Ders esaslarında yapılan değişiklik tatmin etmemiştir. Ek ders- ek ödeme ayrımı sonrası zaruri kısımları tadil etmiş ama köklü bir çözüm getirmemiştir. Okul yöneticilerinin 6 saat derse girme zorunluluğu, ikili eğitim yapan okullardaki yöneticilerin mağduriyeti, iki gün derse girmeyene geri kalan üç günde ek ders tahakkuk ettirmeyen çarpıklık, ders dağılımındaki adaletsizliğe, ek ders ücretlerinin artırılmasına yönelik çözüm üretilmemiş, sorunlar yine ötelenmiştir."
 
Bağış Soruşturmaları Öğretmene Güvensizliği Meydana Getirmiştir
Bağış soruşturmaları yanlış bir adım olmuştur diyen Memiş,"Bu soruşturmalar ile okul yöneticilerini güven duyulmayan, inadına veliyi zora sokmaya çalışan, art niyetli çalışanlar olarak algılatan, veliler dâhil herkesin gözünde değersizleştiren bu yaklaşımın yol açtığı tahribatın izlerinin silinmesi kolay olmayacaktır. Bağış soruşturmasının sonuçlarıyla birlikte iptal edilmesi bu olumsuz izi bir nebze ortadan kaldırabilecek." çağrısında bulundu.

 

Öğretmenlerin Kadrolu Atanma Taleplerine Duyarsız Kalınmamalı
Atama bekleyen öğretmen adaylarının beklentileri yine karşılanmamıştır diyen Şube Başkanı Memiş daha sonra şu değerlendirmelerde bulundu: "Ataması yapılmayan öğretmenlerin kadrolu atanma taleplerine duyarsız kalınmamalı ve yeni öğretmen alımı için bir an önce takvim ilan edilmelidir. İkinci döneme ilişkin en az 30 bin yeni öğretmen alımı yapılmalı ve derslikler ücretli öğretmenler yerine ataması yapılmayan öğretmenlerle buluşturulmalıdır."

 

Meslek Lisesi Öğrencilerini İkinci Sınıf Vatandaş Görmek İsteyenler Yine İş Başında
Memiş katsayı ve 19 Mayıs kutlamaları ile yapılan düzenleme ile ilgili şu tespitlerde bulundu: "Katsayı probleminin çözülmesi son derece İsabetli olmuştur. Mesleki eğitime ağır darbe vuran, iş dünyasının "meslek lisesi memleket meselesi" diye sloganlaştırarak çözüm beklediği en önemli problem, şüphesiz katsayı probleminin giderilmesi ile ortadan kaldırılmıştır. Meslek liselerinde okuyan öğrencileri ikinci sınıf vatandaş olarak görmek isteyenlerin yine iş başında olduklarını görmekteyiz. Bilim yuvalarında kurmuş oldukları ikna odalarından herhalde ders almamışlardır. `19 Mayıs` Kutlamaları ile İlgili düzenleme yerinde bir adımdır. Milli bayramlar, hem kutlamalarda görev verilen öğrencilerin eğitimini aylarca aksatan hem de kutlamaları dar bir alana sıkıştıran uygulamalar olmaktan çıkarılmalıdır."

 

Van`da Depremin Beraberinde Getirdiği Sorunlar Henüz Giderilememiştir
Memiş, Van`daki eğitim ve öğretim ile ilgili değerlendirmelerde bulunarak şöyle dedi: "Van`da meydana gelen depremde yüzlerce vatandaşımız hayatını kaybederken, depremin merkez üssü adeta eğitim olmuştur. 75 öğretmenimizi kaybettiğimiz depremin beraberinde getirdiği sorunlar henüz giderilememiştir. Van`da görev yapan eğitimcilerin barınma problemleri başta olmak üzere birçok sorunu çözüm, yaraları ise hala sarılmayı beklemektedir."

Öğrenciler Sevgiden Mahrum Bırakılmamalıdır
Öğrenci velilerine de seslenen Memiş, "Öğrencinin hata ve eksiklerini kendisinin fark etmesi sağlanmalı. Tabii derslerdeki başarısızlık sadece öğrenciye ait değildir, ailenin, öğretmenin, okul yönetiminin, il ve ilçe yönetimlerinin ve bakanlığın da payı vardır. Bu yüzden ailenin kendi hata ve eksiklerini araştırıp fark etmesi, bunu öğrenciyle paylaşması, öğrenciyi hata ve eksiklerini bulmaya teşvik edecektir. Başarısızlığı ciddiye alınan fakat suçlayıcı yaklaşılmayan, sevgiden mahrum bırakılmayan, değerli olduğu hissettirilen zayıf karne sahibi öğrenci, başarısızlığın insani bir hal olduğunu hissedecektir. Ara tatilde hatalarını tamamlamaya, kendini yenilemeye, faydalı uğraşlarla değerlendirmeye çalışacaktır." dedi.
 
Osman İçli-İLKHA

Bu haberler de ilginizi çekebilir