Abdest Konusunda Şafi Biri Hanefi Mezhebini Taklit Edebilir mi?
Mezheplerden bir mezhebi taklit etmek Kuran ve hadislerden hüküm çıkarma ehliyetine sahip olmayan avamlar için gerekli görülen bir durumdur. Zira fıkhi ve akidevi anlamda kişinin dini vecibelerini yerine getirmesi için en doğru bulduğu bir mezhebe tabi olması gerekir.
Mezheplerden bir mezhebi taklit etmek Kuran ve hadislerden hüküm çıkarma ehliyetine sahip olmayan avamlar için gerekli görülen bir durumdur. Zira fıkhi ve akidevi anlamda kişinin dini vecibelerini yerine getirmesi için en doğru bulduğu bir mezhebe tabi olması gerekir. Belli bir imamı kendisine mezhep edinen kişi, kendisi için en doğru olan imamı seçmiş demektir. Artık tüm fıkhi ve itikadî konularda bu imama tabi olması gerekir.
Seçmiş olduğu imamın dışında herhangi bir meseleyle ilgili başka bir imamı taklit etme durumuna gelince; ilmin ve teknolojinin geliştiği bu asırda her hangi bir fıkhî meselede islam alimlerinin büyük çoğunluğunun (cumhurun) gittiği görüşü bilmek oldukça kolaylaşmıştır.
Kadın erkeğe, erkekte kadına şehvetle dokunmazsa abdest bozulmaz. Çünkü ayette geçen lems/dokunmadan maksat cinsel birleşmedir. Normal dokunma değildir. Cumhurun görüşü bu şekildedir.
Bu sebeple; ticaretle meşgul olanlar, daima toplu taşıma araçlarına binenler, hac ve umre ibadetinin eda edildiği haremde ve kalabalık sosyal ortamlarda erkek ve kadınlar şehvet olmaksızın birbirlerine dokunursa abdestin bozulmaması konusunda Şafi olan biri cumhuru taklit edebilir. Bunda herhangi bir sakınca yoktur.