• DOLAR 34.7
  • EURO 36.738
  • ALTIN 2963.058
  • ...
`Çatışmalarda çocukların evleri değil, gelecekleri yandı`
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Sur ilçesinde 99 gün süren çatışmaların 2 aydır sonlanmasıyla beraber yaşanan sıkıntılı süreçte büyük mağduriyetler yaşayan öğrencilerin eğitim durumu hakkında konuşan Eğitim Bir Sen Diyarbakır Şube Başkanı Yunus Memiş, çatışmalarda en çok mağdur olanların eğitimden yoksun edilen çocuklar olduğunu belirterek, eğitimin çocuklar için geleceğin teminatı olduğuna dikkat çekti.

Çatışma bölgesi içinden ve dışından birçok velinin çocuklarını okula göndermekte endişeli olduklarını ifade eden Memiş, bu durumun velilerin çocuklarını okula göndermemesi ile sonuçlandığını kaydetti.

Sur`da büyük mağduriyetler yaşandığını ancak en büyük mağduriyeti yaşayanların çocuklar olduğunu vurgulayan Memiş, “Çatışmalarda çocukların sadece evleri yanmadı. Çatışmalarda yanan, çocukların evleri değil gelecekleriydi. Sur`da 14 okul vardı. Aynı zamanda çocukların geleceği olan okullar da yandı.” dedi.

“15 bin öğrencisi olan Sur`da 2 bin öğrenci okula gidebildi.”

Çocukların okulu bırakması gibi sıkıntılar yaşadıklarını söyleyen Memiş, “Yine 15 bin öğrencisi olan Sur ilçesinde öğrenci sayısı 8 bine düştü. Bunların bir kısmı ilçeden, bir kısmı da şehirden ayrıldı. İlçeden ayrılan öğrencilerin eğitime devam etmesine yönelik çalışmalarda gecikmeler söz konusu oldu. Kalan 8 bin öğrencinin de ancak 2 bini okula gidebildi.” ifadelerini kullandı.

“2 ay eğitimsiz kalan öğrencinin 2 hafta telafi eğitimi görmesi bir anlam ifade etmedi”

Surlu çocuklara yönelik telafi eğitimi olduğunu belirten Memiş, “Eğitimde aksamalar oldu. Bu aksamalar telafi eğitimler ile karşılanmaya çalışıldı. 2 ay okula gidemeyen öğrencilerin iki hafta telafi eğitimi görmeleri çok ciddi bir şekilde anlam ifade edemedi. Elbette faydaları olmuştur ancak, bu ciddi bir etki değildir. 5 okulu bir okula taşıma girişimleri de oldu.” diye konuştu.

“İlçenin dışında yaşayan öğrenciler, tespit edilerek mağduriyetleri giderilmeli”

Sur`dan çıkan öğrencilerin yüzde 50`sinden fazlasının mağduriyetler yaşadığını dile getiren Memiş, “Öğrencilerden okula gitmeyenler, gerek imkânsızlıklardan,   gerekse yaşadığı travmadan dolayı okula gidemedi. İlçenin dışında yaşayan öğrenciler, İlçe Kaymakamlığı, Mili Eğitim Müdürlüğü ve Valiliğin ortak çalışmasıyla tespit edilerek, mağduriyet yaşayan öğrencilerin mağduriyetlerinin giderilmesi sağlanmalıdır. ” şeklinde konuştu.

“Çocukların at yarışlarına hazırlanır gibi sınavlara hazırlanıldığı bir sistem var”

Sorunlara ek olarak derslikler ile ilgili ciddi sıkıntıların yaşandığını ekleyen Memiş, hızlı bir şekilde okullaşma sağlanması gerektiğini söyledi.

Eğitim sonrası aşamalara da değinen Memiş, “Öğrencilere yönelik hem sosyal hem psikolojik, hem de ekonomik açıdan ciddi bir şekilde bir katkı sağlanması gerekiyor. Aksi takdirde çocukların çatışma travmasını atlatmaları zor olur. Bu da çocukların eğitimini olumsuz etkiler. Zira çocukların at yarışlarına hazırlanır gibi sınavlara hazırlanıldığı bir sistem var. Bu sınav sisteminde bu çocuklar ne kadar başarılı olabilir? Bununla ilgili de takviye kurslarının, hızlı bir şekilde buradaki bürokratlar tarafından, sağlanması gerekiyor. Ailelerin de sürekli olarak çocuklarını takip etmesi ve çocuklarının her türlü ihtiyaçları hakkında bilgi alarak, çözümler üretmesi gerekiyor.” dedi. (M. Sıddık Bilge/Yunus Sırat – İLKHA)

 






 

 

Bu haberler de ilginizi çekebilir