• DOLAR 32.47
  • EURO 34.707
  • ALTIN 2435.082
  • ...
Baldızlar Mahrem Sayılır mı?
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Kişinin ihtiyaç olmaksızın kendi baldızlarıyla  konuşması veya baş başa kalmaları, musafaha etmeleri caiz değildir. Baldızlarla mahremiyet geçicidir. Kalıcı değildir. Geçici mahremiyetle ilgili hükümler ise yabancı bir kadınla olan mahremiyet sınırları ve ölçüleriyle aynıdır. Nasıl ki yabancı bir kadında ihtiyaç olmaksızın konuşmak caiz değilse baldızlarla yada baldızların enişteleriyle konuşmaları, musafaha etmeleri ve baş başa kalmaları da aynı şekilde caiz değildir. Söz konusu durum gelinin kayınbiraderleriyle olan münasebeti için de geçerlidir. Sahabelerden Ukbe Bin Amir (ra) şöyle der:

Peygamber (sav) "Kadınların bulunduğu yere girmekten sakının" diye buyurunca, Ensardan bir zat, "Ya Resulallah, kayınlar [erkeğin akrabaları] hakkında ne buyurursunuz?" diye sordu. Bunun üzerine Peygamber (sav), "Kayın ölümdür."  (Müslim)

İmam Nevevî bu hadisin şerhinde derki: Bu hadiste kadının, kocasının erkek akrabalarından daha fazla sakınması gerektiği manası çıkıyor. Zira bunlarda şerre düşme beklentisi vardır. Fitne daha büyüktür. Çünkü birbirleriyle görüşme ve başbaşa kalma imkanları vardır. Halbuki yabancı olsa böyle bir imkan söz konusu olmazdı. (1)

Kimi cahil insanlar Kuran'dan da delil getirerek baldızın mahrem olduğunu ve onunla ilgili mahremiyet hükümlerinin tıpkı kendi öz teyze ve halasıyla aynı olduğu gibi yanlış bir anlayışa giderler. Bu doğru değildir. Teyze ve halalar ebedi olarak mahremdirler. Baldızların mahremiyeti ise geçicidir. Bu konudaki ölçü şu şekildedir;

Bir kimse eşi sebebiyle kendisine mahrem olanlarla eşi öldükten veya kendisinden boşandıktan sonra evlenebiliyorsa o geçici mahrem sayılır. Geçici mahremle ilgili hükümler de yukarıda zikredildiği gibidir.

Kocanın, kadının halası ve teyzesiyle ilgili hükümler de baldızla aynıdır. Onlarla konuşması veya baş başa kalması ve musafaha etmesi caiz değildir.

Tüm bunlarla birlikte eğer fitneden emin olunursa yakın akrabaların örfi olarak birbirlerinin hal/hatırını sormalarını İslam tamamen yasaklamamıştır. Fitneden eman içerisinde olmayı da kişi ancak kendi nefsi sayesinde bilir.  

Kaynak Link...

Bu haberler de ilginizi çekebilir