`Karma eğitimin ortaya çıkardığı sorunlardan ders alınmalıdır`
Karma eğitim sisteminin birçok soruna yol açtığını dile getiren İkra-Der Başkanı Murat Arslan, karma eğitimin ortaya çıkardığı sorunlardan ders alınması gerektiğini vurguladı.
Diyarbakır`da faaliyetlerde bulunan İkra Eğitim, Sağlık, Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (İkra-Der) Başkanı Murat Arslan, karma eğitim sistemi hakkında İlke Haber Ajansı`na (İLKHA) değerlendirmelerde bulundu.
Türkiye`deki eğitim sisteminin yanlış olduğuna dikkat çeken Arslan, karma eğitim sisteminin ortaya çıkardığı sorunlardan ders alınması gerektiğini söyledi.
Birçok sivil toplum kuruluşu temsilcisi, eğitimci ve araştırmacının, karma eğitimin doğurduğu olumsuz sonuçları yetkili makamlara defalarca ilettiğini belirten Arslan, “Ne yazık ki buna köklü çözüm getirilmiyor. Gelişmekte olan ülkeler birçok noktada Avrupa`yı ve Amerika`yı örnek alıyor. Karma eğitim hususu hem Avrupa`da hem Amerika`da yıllar önce sorgulanmaya başladı. Avrupa`nın birçok ülkesinde karma eğitim sistemi dayatması yok.” dedi.
“Bayanların ve erkeklerin yetenekleri farklıdır”
Bilim adamlarının yaptıkları araştırmaya göre, erkeklerin beyin yapısı ile bayanların beyin yapısı arasında fark olduğu bilgisini veren Arslan, şunları söyledi: “Bayanların düşünce yapısı, eğilimleri ve yetenekleri ile erkeklerinki farklıdır. Yapılan araştırmalar, erkek öğrencilerin ders ortamında biraz daha hareketli ve girişken olduğunu gösteriyor. Kız öğrencilerin sakin ve huzurlu bir ortamda derse daha çok iştirak ettiklerini gösteriyor. Erkeklerin fen bilimlerinde, matematikte, mimarlıkta; kızların ise sözel alanlarda ve iletişim gibi konularda yetenekli olduğu görülüyor. Farklı yetenekleri ortak bir eğitim modeliyle eğiterek nasıl sonuçlar elde edebilirsiniz?”
“Biran önce karma eğitim dayatmasına son verilmelidir”
Arslan, karma eğitim dayatmasına son verilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Ayrıca okullarda yaşanan cinsel taciz sorunları var. Bunlar da karma eğitimin ortaya çıkarmış olduğu sorunlardır. Bugün üniversite, lise ve ortaokul ortamlarında kız ve erkek öğrenciler derse odaklanmaktan ziyade birbirlerine odaklanır duruma gelmiştir. Sonuç itibariyle biran önce karma eğitim dayatmasına son verilmesi ve çıkardığı sorunlardan ders alınması gerekiyor.” ifadelerini kullandı. (Hamza Adiyaman-İLKHA)