'Batman Bölge Hastanesi'nde sorunlar giderilmelidir?'
Sağlık-Sen Batman Şube Başkanlığı, Batman Bölge Devlet Hastanesi'ndeki sorunların acilen giderilmesini istedi.
Sağlık-Sen Batman Şube Başkanı Zahir Seven, yazılı bir basın açıklaması yaparak, Batman Bölge Devlet Hastanesi’nde yaşanan sorunlara dikkat çekti.
Hızla büyüyen Batman’daki kurumların sıkıntılarının da orantılı olarak değişkenlikler arz ettiğini belirten Sağlık-Sen Batman Şube Başkanı Zahir Seven, “Bu anlamda Batman’daki sağlık hizmetleri her ne kadar geçmiş yıllara nazaran ciddi bir büyüme ve gelişme sergilemiş olsa da maalesef halen bazı problemler devam etmekte, tekrar etmektedir. Bölge Devlet Hastanesi müdürlüklerince geciktirilen her ihtiyaç sağlık hizmet kalitesini düşürmekte personelin motivasyonunu bozmakta, çoğu zaman hasta ve personeli karşı karşıya getirmekte ve hatta bazen şiddete sebebiyet vermektedir.” dedi.
Bölge Devlet Hastanesi yetkililerine seslenen Seven, “Bir yıl önce tutulan tutanaklarla ilgili ne yaptınız? Eksiklileri gidermek için ne kadar beklemeyi düşünüyorsunuz? Tıbbi sarf ve malzemeler bitmeden hasta-personel karşı karşıya gelmeden alımları yapabiliyor musunuz? Basit bir parçası bozulan cihazları tamir ettirebiliyor musunuz, yoksa bir kenara mı atıyorsunuz? Bundan ötesi size sıkıntıları getiren personeli problem olarak mı görüyorsunuz? Aylarca alımı yapılmaması yüzünden personeli kırık streteskoplara mahkûm ediyor musunuz? Diğer ihtiyaçları karşılamak için de; temizlik personeli ihtiyacı gibi defalarca sizlere iletilmesine rağmen duyarsız kalıp ancak üst düzey bir yetkilinin hastasından gelecek şikâyetleri mi bekleyeceksiniz?” diyerek yaşanan sorunlarla ilgili sorular yöneltti.
Batman halkına verilen sağlık hizmetlerini ve sağlık çalışanlarının şartlarını olumsuz etkileyecek hiçbir uygulamanın kabul edilemeyeceğini vurgulayan Seven, “Geçmişten kalan olumsuzlukların da sürüncemede bırakılması kabul edilemez. Özellikle malzeme ve cihaz yetersizliğinden hastaların dışarıya yönelmek zorunda kalmasını ise asla kabul edemeyiz. Bir hastanenin başarısının başında hasta ve çalışan memnuniyeti gelmektedir. Bu anlamda hastalarımızın beklentileri ve çalışanlarımızın tespit ve talepleri dikkate alınmalıdır. Hastane yöneticisinin de personeli kontrol ettiği gibi idarecilerini de kontrol ederek verimliliği ve hizmet kalitesini arttıracağına yürekten inanmaktayız.” ifadelerini kullandı. (İLKHA)