Alo 174 Gıda Hattı
Şubat ayında kurulan Alo 174 Gıda Hattına, 14 Kasım`a kadar vatandaşlar tarafından 532 bin 54 arama yapıldı. Bunların arasında 82 bin 896 adet başvuru kayıt altına alınırken, 78 bin 916 adedi sonuçlandı.
Alo 174 Gıda Hattı yetkilileri, vatandaşların gıda güvenliğine karşı bilinçlendiğini, bu kapsamda hatta ilgiden de memnun olduklarını dile getirdi.
Ancak zaman zaman vatandaşlardan ilginç çağrılar da aldıklarına işaret eden yetkililer, örneğin bir bayan vatandaşın ``üretim izin belgesi ve hiçbir resmi evrakı olmadığı, buna rağmen üretim yapmayı sürdürdüğü için`` eşinden şikayetçi olduğunu kaydetti.
Yetkililerin örnek verdiği diğer ilginç çağrılar da şöyle:
-``Tavuk ciğeri aldım kediye yedirdim ve kedim öldü. Veteriner gıda zehirlenmesi teşhisi koydu. Ürünü attığım için etiket bilgileri yok. Şikayetçiyim, denetlenmesini istiyorum.``
-``Beyaz muhabbet kuşum var, evime götürdüm, ancak konuşturamıyorum, ötmüyor yardım edin.``
-``Ekmek aldığımda para verdiğim kişinin hem parayı tutup, hem de ekmek vermesinden rahatsızım. Ekmek veren kişi ile para alan kişinin ayrı olması gerekir. Domuz gribi salgını varken bu durumun yaşanmasından rahatsız oldum.``
-Bir vatandaş sadece ``nasılsın?`` diye arama yaptı.
-Bir tüketici de bir marketin unlu mamuller bölümünde yabani hayvanlar şeklinde ekmek yapılmasından, ekmeğin hayvanlara benzetilmesinden şikayetçi oldu.
AA