Halkalı-Pendik banliyö hattının bitiş tarihi belli oldu
İspanyol firma; Gebze-Pendik arası banliyö hattını bu yılın sonu, Halkalı-Kazlıçeşme`yi Eylül 2016`da, Ayrılıkçeşme-Pendik arasını 2016 sonunda bitirmeyi taahhüt etti.
Milyonlarca İstanbullu'yu ilgilendiren banliyö hatlarının tamamlanması için yeni takvim belli oldu. Marmaray Projesi kapsamında banliyö hatlarının iyileştirilmesi çalışmasında Ulaştırma Bakanlığı ile İspanyol OHL- Dimetronic firmaları arasında görüşmelerin sona erdiğini öğrendi. Bakanlık, firmaya Haziran 2015'te bitmesi gereken hatların tamamlanması için ek süre verdi. İspanyol konsorsiyum çalışmalara yeniden başlarken, Gebze-Pendik arasını bu yılın sonunda; Halkalı-Kazlıçeşme hattını Eylül 2016'da; Ayrılıkçeşme-Pendik hattını 2016'nın sonunda bitirmeyi taahhüt etti.
İSPANYOL FİRMA İŞİ DURDURDU
İspanyol OHL-Dimetronic, milyonlarca İstanbullu'nun bir an önce bitmesini beklediği Sirkeci-Halkalı, Gebze-Haydarpaşa banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesinde maliyet artışını gerekçe göstererek geçen Ekim ayında işi durdurdu.
Bakanlık, işin durmadığını, banliyö hatlarının Haziran 2015'te biteceğini açıklasa da yapılan görüşmeler sonunda İspanyol konsorsiyumuna ek süre verilmesi kararlaştırıldı.
EK SÜRE VERİLDİ
Bakanlıktan edinilen bilgiye göre, firmanın ek maliyet talebi kabul görmezken, ek süre verilmesi konusunda anlaşmaya varıldı. Buna göre Gebze-Pendik arası bu yılın sonunda; Halkalı-Kazlıçeşme hattı Eylül 2016'da; Ayrılık Çeşme-Pendik hattı 2016'nın sonunda bitecek.
AYDA 4.5 MİLYON KİŞİ TAŞIYORDU
Marmaray Projesi'nin 66 kilometrelik en uzun kısmını oluşturan Halkalı-Kazlıçeşme ve Gebze-Söğütlüçeşme arasındaki mevcut banliyö hatlarında günde ortalama 150 bin; aylık 4.5 milyon kişi taşınıyordu. Bu hatların kapatılmasıyla söz konusu yolcuların taşınması için 213 yeni otobüs devreye alındı.
GEBZE - HALKALI 105 DAKİKAYA İNECEK
Proje tamamlandığında, banliyö hatları ile metro hatları Marmaray'a entegre edilmiş olacak. Gebze-Halkalı arasında kesintisiz işletmeciliğe geçilecek. Gebze'den Halkalı seyahat süresi 105 dakikaya inecek.
Marmaray 2. etapta, Asya yakasında 43.8 kilometre, Avrupa yakasında 19.6 kilometre mevcut banliyö hatları iyleştirilip, üçüncü hattın ilavesiyle yüzeysel metroya dönüştürülecek.
BAKIRKÖY-BOSTANCI 37 DAKİKA
Proje tamamen işletmeye alındığında; iki hatta banliyö trenleri (CR) çalışacak olup; 3.hat şehirler arası yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacak. Ayrıca Marmaray Projesi ile entegrasyonu sağlandığında Bakırköy-Bostancı arası 37 dakika, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakika, Gebze Halkalı arası yaklaşık 105 dakika sürecek.
Hürriyet