Cepte uyarı tonu kalkıyor
Cep telefonu numarasını taşıyan abonelerin çağrı aldığında sunulan uyarı tonu hizmeti isteğe bağlı olarak kaldırılabilecek.
Cep telefonlarında numara taşındığı günden bu yana kullanılan ve arayan kişinin aranılan kişinin farklı bir operatöre geçtiğini belirten uyarı tonu hizmeti kaldırılıyor. Numara taşımadan önceki uygulamada örneğin 0540 ile başlayan bir numaranın Vodafone abonesi olduğu biliniyordu. Ancak numara taşımanın hayata geçmesiyle beraber aboneler aynı numarayı istedikleri operatöre taşıyabildikleri için hangi operatörde olduğu anlaşılamıyordu.
Ancak bu durum beraberinde farklı operatörleri arayan kişilerin yüksek faturalarla karşılaşmasına yol açtı. Çünkü 1-2 yıl öncesine kadar operatörler arası arama yapmak ayrıca ücretlendiriliyordu. Numarasını taşıyan bir aboneyi arayan kişi farklı bir operatörü aradığı için yüksek fatura sorunları da ortaya çıkmıştı. Bu duruma engel olmak için kullanılan uyarı tonu telefon çalmadan önce kısa bir sinyal göndererek arayan kişiye aranan kişinin operatör değiştirdiği mesajını veriyordu.
Yapılan yeni bir düzenleme ile cep telefonlarında numarasını taşıyan aboneler için sunulan uyarı tonu servisinin kaldırılacağı açıklanmıştı. 16 Mayıs 2015 tarihinden itibaren isteyen aboneler uyarı tonu almaya devam edecek. 1 Ocak 2016'dan itibaren ise sadece isteyen aboneler uyarı tonu hizmetinden yararlanacak.
Operatörler 12 Mayıs tarihine kadar kullanıcıları SMS ile bilgilendirecek ve abonesine uyarı tonu isteyip istemediğini soracak. Abone verdiği cevap ile uyarı tonu isteyip istemediğini belirtecek. Abone bu SMS`e ‘istemiyorum` şeklinde cevap verirse 16 Mayıs`tan itibaren arayan kişilere uyarı tonu verilmeyecek. SMS`e cevap verilmezse 1 Ocak 2016 tarihine kadar uyarı tonu verilecek. Bu tarihten sonra ise uyarı tonu hizmeti sonlandırılacak. Yine 1 Ocak 2016`dan itibaren sadece isteyen abonelere uyarı tonu hizmeti verilecek.
Her yöne tarifeler etkili oldu
Bir dönem farklı operatörlerin birbirlerini aradığında yüksek fatura ile karşılaşması sonucunda arayan kişinin bilgilendirmesi amacıyla başlatılan uygulama her yöne tarifelerin yaygınlaşmasıyla beraber işlevsiz hale gelmişti.