DÜ'de bilimsel eğitim projesi eğitimi verildi
Dicle Üniversitesindeki öğretim görevlilerin çalışmalarına destek vermek amacıyla 'Sosyal Bilimlere Yönelik Bilimsel Proje Yazma Eğitimi' düzenlendi.
Dicle Üniversitesi’nde, akademisyenlerin özgün fikirlerine yönelik yapacakları projelerine kalite, fayda sağlama ve katma değer oluşturma gibi alanlarda çalışmalarına destek vermek amacıyla ‘Sosyal Bilimlere Yönelik Bilimsel Proje Yazma Eğitimi’ düzenlendi.
Dicle Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi (DÜPTAM) konferans salonunda gerçekleştirilen eğitimde, Dicle Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dekanı Profesör Doktor Hamdi Temel, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Profesör Doktor Fehim Bakırcı, Dicle Üniversitesi Ziraat fakültesi Dekanı Öğretim Üyesi Profesör Doktor Bekir Bükün, Dicle Üniversitesi Fen Fakültesi Öğretim Üyesi Profesör Doktor Akın Baysal ve Dicle Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doçent Doktor Bahar Burtan Doğan eğitmen olarak yer aldı.
Dicle Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi, Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezi ve Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi ortaklığı ile düzenlenen programa Sosyal Bilimler alanında doktora derecesine sahip akademisyenler katıldı.
Eğitimlerde; Proje tabanlı araştırmacılık, Proje faaliyetleri ile ilgili temel kavramlar, Bilimsel araştırma konusunun seçimi, proje döngü yönetimi, proje bileşenleri, bilimsel araştırmalarda bilgi kaynaklarına erişim, araştırmanın planlanması, araştırmanın iş yükü dağıtımı, zaman yönetimi, araştırma sonuçlarının analizi ve bulguların yayına dönüştürülmesi konuları ele alındı.
Katılımcıların Kendi fikirlerini projeye dönüştürme ve hayata geçirme adına yararlı bulduklarını belirttikleri toplantının devam ettirilmesinde de fayda olacağı vurgulandı. Bu tip eğitimlerin yaygınlaştırılmasına ihtiyaç olduğu ifade edilerek; sosyal bilimlere yönelik çalışan araştırmacılar da halen araştırma faaliyetlerini projelendirme konusunda bir çekingenlik olduğu ve teknik açıdan donanım eksikliği bulunduğu belirtildi.
Proje eğitimi sonunda katılımcılara katılım sertifikaları verildi. Bu tip proje eğitimlerinin devamlı yapılması gerektiği konusunda ortak görüşler belirtildi. Hem akademisyenlerin hem de öğrencilerin kendi fikirlerini veya problem olarak gördükleri eksiklikleri giderme adına proje yazmanın önemi bu eğitim ile dikkate alındı. Proje yazma kültürünün önemi ve hibe veren kurumların desteklerinden bahsedilerek eğitim sona erdi. (İLKHA)