• DOLAR 34.657
  • EURO 36.461
  • ALTIN 2951.04
  • ...
Kurtuluş ve Adalet İslam`ın Hukuk Sistemidir
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Mustafa Kamil / doğruhaber / haber - yorum

İSLAM ÜMMETİNİN ORTAK KURTULUŞUNUN ADALET SİSTEMİ KENDİ İSLAM HUKUK SİSTEMİDİR.
1-islami eğitim şart (toplumlar için )
2-islam hukuk sistemi de şart (devlet ve kurumları için)

MÜSLÜMANLARIN HUKUK SİSTEMİ,İSLAM HUKUK SİSTEMİDİR.  
vatanım % 90 nı  müslümandır. islam hukuku benim hakkımdır, yürürlüğe girmesi için sandık başına REFERANDUMA gitmek istiyorum.! gibi bu ve benzeri söylemler her platformda halkı bilinçlendirmek için anlatılmalı ki halk Devletlerin adalet sistemininin kaynağınının ne olduğunun  fehmine/ anlayışına varsınlar, yoksa yüzyıllarca ilim ehli tonlarca kitap yazarlar ancak adalet sistemlerinde hiç bir değişiklik olmadan devam eder ve her şey tekrar tekrar baştan başlanır.

GÜNÜMÜZ GÜNDEMİ İÇİN ÖRNEK BİR KONU : İSLAMDA CİNAYETLER VE CEZALARI
Kasden  Öldürmenin  Hükmü
Kasden öldürmenin iki hükmü.vardır:
•  Uhrevî hükmü ( manevi eğitim )                              
*  Dünyevî hükmü ( islam hukuk sistemi )
Kasden öldürmenin uhrevî hükmü; haram olması, şirkten sonra en büyük günah olması ve failinin cehennemde elem verici bir azaba duçar olmasıdır. Böyle bir günah işlemekten Allah'a sığınıyoruz. Eğer katil tevbe etmezse veya tevbe etmesine rağmen Allah'ın af ve mağfiretine nail olamazsa, cehennemde elem verici bir azaba mahkum olur. Şu ayet-i celile buna delâlet etmektedir:

Bir mü'mini kasden öldüren kimseye gelince; onun cezası orada daimi kalmak üzere cehennemdir. Allah ona gazap etmiş, ona lanet etmiş ve bir de ona büyük (dehşetli) bir azap hazırlamıştır. (Nisa/93)'

Bu ayetin delâlet ve tefsiriyle ilgili söz yukarıda geçmişti.

Öldürmenin dünyevî, hükmü ise kısastır. Buna gavd da. denir. Gavd, çekilme mânâsına gelir; zira insanlar, katili bağlayarak öldürüleceği yere çekip götürürler. Kısas'ın delili şu ayet-i celiledir:

Ey iman edenler! Öldürmelerde üzerinize kısas farz kılındı. Hüre karşılık hür, köleye karşılık köle ve kadına karşılık kadın (kısas edilir). Fakat (katil) bir kişi, kendi lehine (ölenin) kardeşi tarafından affedilirse, artık (maktulün velîsi) örfe uygun (diyeti) tahsil etsin, (katil de) güzel bir şekilde (diyeti) ödesin. Bu uygulama rabbinizden size  bir hafiflik ve rahmettir.  Bu (antlaşmadan) sonra (anlaşma şartlarına) tecavüz eden kim olursa olsun onun için elem verici bir azap vardır. Ey akıl sahipleri! Sizin için kısas'da hayat vardır. Umulur ki böylece (kısası gerektiren hareketlerden) sakınırsınız! (Bakara/178-179)

Kısas'ın Terki ve Affı

Kısas, aslî bir hükümdür. Kasden bir kişiyi Öldürme üzerine terettüb 'eder. Kısas, öldürülen kişinin velîlerinin hakkıdır. Onlar islerlerse bu hakkı katilden alırlar, Kadı, katili Öldürme imkânını onlara vermek mecburiyetindedir. Nitekim Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:

Zulmen öldürülen kim (İsra/33)

Yani öldürülen kişinin velîsi ka'dı'nın yardımına mazhar olmuştur. Öldürülen kişinin velîleri isterlerse kısas'tan vazgeçerek diyet aîırlar. Velîlerin tümü veya bir kısmı kısastan vazgeçerlerse, katilin diyet Ödemesi vacib olur. Katil, geciktirmeksizin ve tam olarak diyeti ölünün velîlerine vermek zorundadır. Çünkü diyet vacibdir.

Fakat (katil) bir kişi, kendi lehine (ölenin) kardeşi tarafından affe­dilirse, artık (maktulün velîsi) örfe uygun (diyeti) tahsil etsin, (katil de) güzeî bir şekilde (diyeti) ödesin. (Bakara/178)

Abdullah b.  Abbas bu ayet hakkında 'Kasten  İşlenildiğİnde, af, diyetin kabul edilmesidir' demiş ve "(Kati! de) güzel bir şekilde (diyeti) ödesin" ibaresini, bu marufa uyularak güzellikle eda edilmesi gerekfiiğ* şeklinde yorumlamıştır.[5]

Hz. Peygamber, öldürülen kişinin velîsinin hakkı hususunda şöyle buyurmuştur:

Her kimin bir yakını  öldürülmüş  ise,  o kişi,  iki görüşten birini seçmek durumundadır: Ya affeder veya (kısas olarak katili) öldürür.[6]

Hadîsin diğer bir versiyonunda ise şöyle buyurulmuştur:

Yakını öldürülen kişi ya kısas olarak katili öldürür veya diyet alır.

[7]Burada şu hususun bilinmesi gerekir: Öldürülen kişinin velîlerinden

bazıları katili affederse, hepsi affetmiş sayılır. Çünkü kısas bölünemez.

Maktulün velîlerinden bazıları katili affettikten sonra, katilin cezası

kısastan diyete dönüşür. Diğer velîlerin 'Diyet almayız, katili kısasen öldüreceğiz' deme yetkileri yoktur.

Diyet'in   Ağırlaştırılması

Öldürülen kişinin velîlerinin kısas'tan vazgeçip diyet'e "razı olduk­larında, katilin diyet ödemesinin vacib olduğunu söylemiştik. Bu diyet, katil için ağırlaştırıîıp artırılır. Diyet'in ağırlaştırdıp artırılması üç yönden olur:

a.  Diyet, hataen öldürmede olduğu gibi beş çeşit deveden değil, üç çeşit deveden ödetilir.

Bunun izahı daha sonra yapılacaktır.

b.  Diyet, derhal alınır.

c.  Diyet, sadece katilin malından alınır.

Katilin velîlerinin diyeti ödemesi vacib değildir. Bunun delili Hz. Peygamber'in şu sözüdür-.

Kasden adam öldüren kişinin velîleri (âkilesi), onun diyetini ödemek

mecburiyetinde değildirler.[8]

tbn Şihab'ın şöyle dediği rivayet ediliyor: 'Sünnet, kasden adam öldüren kişinin akrabalarının onun diyetini ödemeye katılmak mec­buriyetinde olmadıkları şeklinde cari" olmuştur. Ancak katilin akrabaları isterse diyetin ödenmesine yardım edebilirler'.[9]

FAYDALANILAN KAYNAK : şafii mezhep fıkhı

 

 

Bu haberler de ilginizi çekebilir