Milli Eğitim Şûrası matematik başarısını teğet geçmemeli!
Eğitim Bir Sen Diyarbakır Şube Başbakanı Yunus Memiş, Milli Eğitim Şurası`nın matematik başarısını teğet geçmesinin yanlış olduğunu belirtti.
Eğitim Bir Sen Diyarbakır Şube Başbakanı Yunus Memiş, Karnelerin alınmasına sayılı günler kala Milli Eğitim Şûrasında göz ardı edilen matematik başarısının bireyler üzerinde olumsuz etkiye yol açtığını söyledi.
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2012 sonuçlarına göre Türkiye`yi matematikte 65 ülke arasında 44`üncü sırada gösterdiğine dikkat çeken Memiş, son yıllarda yapılan TEOG sınavlarında genel olarak matematik başarısının Türkiye ortalamasının altında kaldığını söyledi.
“Doğru bir matematik müfredatı başarıyı artırır”
Yaklaşık 30 milyon öğrencinin olduğu Türkiye`de tek merkezden ve tekçi bir anlayışla matematik dersinin icra edildiğini, bunun da başarı sağlayamadığını vurgulayan Memiş, “Artık merkezi düşünceden, bölgesel bir anlayıştan ziyade doğru bir müfredatın tasarlanması matematik başarısı üzerinde olumlu olacaktır. Müfredat öğretmenin istediği konu sıralamasına göre ve uygulama eksenli bir program gerçekleşirse daha verimli olacaktır. Gerekirse, bazı meslek gruplarıyla birlikte öğretilecek ortam sağlanmalıdır. Mesela marangozlukla matematik, demircilikle matematik veya mermercilikle matematik müfredatları olabilir.” tavsiyesinde bulundu.
“Büyükşehirlerde matematik liseleri açılmalı”
Şehirlerde matematik atölyelerinin kurulması ve uygulamalı eğitime önem verilmesi gerektiğine vurgu yapan Memiş, “Büyükşehirlerde matematik liseleri açılmalıdır. Matematiksiz bir toplumun düşünceden uzak olduğu kesindir. MEB artık bunu görmeli. Gemimiz karaya oturmuş, biz halen yüzdüğünü sanıyoruz. Bu gemi açık denizlerde güvenle yolculuk yapacak önemler almanın zamanı geldi. Matematik başarısı için bütün eğitimin bileşenleri üzerine düşeni yapmalıdır.” dedi. – İLKHA