Doğal afetler sigorta kapsamında mı?
Son günlerde yoğun bir şekilde etkisini sürdüren kar yağışı, birçok yerde çatı çökmelerine ve talihsiz kazalara sebebiyet verirken, sigortacılardan önemli uyarılar geldi.
Son yıllarda sel, fırtına ve diğer afet olayları hiç olmadığı kadar sık görülmeye başlarken, vatandaşlar da yaşanan bu afetlerden dolayı, maddi – manevi yüksek miktarlarda mağduriyetlerle karşı karşıya kalabiliyor.
Geçtiğimiz günlerde yoğun kar yağışı sebebiyle, Bursa’nın birçok ilçesinde yaşanan çatı çökmesi gibi olayların sigorta kapsamında olup olmaması büyük önem taşıyor.
Kar kütlesinin ağırlığına dayanmayarak çöken mekânlar, akıllara yaşanan mağduriyetlerin nasıl giderileceği sorusunu getirirken, özellikle bankalarda hatır gönül ilişkileriyle hazırlanan sigorta poliçeleri, vatandaşları hiç beklemediği kötü sürprizlerle karşı karşıya bırakabiliyor.
Uzmanlar, bu mağduriyetlerin önüne geçilmesi noktasında, vatandaşların bankalarla yapılan sigorta işlemlerinde, detaylı hazırlanmayan poliçelerden dolayı ciddi zararlara uğrayabileceğine dikkat çekti.
Bursa’da faaliyet gösteren sigortacı, Bahtiyar Özdemir bankacılar tarafından vatandaşlarla genellikle hatır gönül ilişkilerine dayalı, “Yerinde tespit” yöntemi uygulamadan yapılan sigorta poliçelerinde, ciddi mağduriyetler yaşanabileceği uyarısında bulunarak, vatandaşları dikkatli olmaya çağırdı.
Bursa’da 2004 yılından bu yana; yangın, kaza, konut, nakliyat, DASK, sağlık, mesleki sorumluluk, hayat, bireysel emeklilik ve sektörlere özel ürünlerle hizmet vermekte olan Bahtiyar Özdemir, konu ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
“Poliçelerin detaylarını iyi inceleyin”
Sigorta yapılırken vatandaşların detayları dikkatlice incelemesi gerektiğini ifade eden Bahtiyar Özdemir, hatır gönül ilişkilerine dayalı sigorta yaptırmanın ileride doğacak zararlara yol açabildiğini belirtti.
Son dönemde çokça karşılaşılan ve Türkiye’de alışık olmadığımız hortum, yoğun su baskınları ve kardan dolayı çatı çökmeleri gibi özellikli konuların poliçelerde yer almayabileceğini ifade eden Özdemir; “İyi bir sigorta firması ile çalışırsanız bu konuda danışmanlık da alırsınız. Zaten sigorta sürecinde en önemli fayda alınan bu danışmanlık hizmetidir. Bu şekilde kendinizi zararlara karşı koruyabilirsiniz” dedi.
“Hatalı poliçe başınıza iş açabilir!”
Özellikle banka sigortacılığının, bankada çalışanların kotalarını doldurmak istediklerinden dolayı kapsamlı olmadığını belirten Özdemir,“Bankacıların sigorta konusunda uzman olmamalarından, detayları bilmemelerinden Ve sigortalıların poliçeleri incelemesinden dolayalı sigortalı oluşan hasardan dolayı mağduriyete uğruyor. Hatalı bir poliçe düzenlendikçe mağduriyete sebep oluyor. 5 milyar da olabilir 5 trilyon da olabilir.” ifadelerine yer verdi.
“Çözüm noktasında sigorta acenteleri 7/24 hizmet vermeli”
Sigorta şirketlerinde hasarla ilgilenen personel mevcutken, bankalardan yapılan sigortalarda bu hizmetin verilmediğine dikkat çeken Özdemir, ”Sigortacıya 7/24 ulaşılabilirken, bankacıya sadece mesai saatleri içerinde ulaşabilirsiniz. Müşteri sadece bankacı ile tanıştığı için mesai saatleri dışında da kendisine muhatap bulamamaktadır. Örneğin deprem teminatı vb. konular atlanabiliyor. Ayrıca bankalardan yapılan poliçelerde, verilen kredi kartlarından dolayı poliçe yenilenmesi otomatik olarak yapılırken, işlemler sigortalının kontrolü dışında olmaktadır” ifadelerini kaydetti. (Zeki Aras –İLKHA)