Bursaray hurda vagon kullanacak iddiası
Arabayatağı-Kestel hattında kullanılan ve sık sık arıza ve kaza yapan eski trenlerin tüm hatlarda kullanılmaya hazırlanıldığı öne sürüldü.
BURSA – İnşaat Mühendisi Necati Şahin, Arabayatağı-Kestel hattında kullanılan hurda vagonların Bursaray’ın tüm hatlarında kullanılması yönünde Büyükşehir Belediyesi’nin hazırlık yapmasına tepki gösterdi. Şahin, “Büyükşehir, Arabayatağı-Kestel arasında sık sık arıza ve kaza yapan hurda araçları Bursaray’ın geneline yayarak mevcut sorunu daha da büyütmeye hazırlanıyor” iddiasında bulundu.
Bursa basınında Hollanda’dan ithal edilen ve Bursaray Arabayatağı-Kestel hattında kullanılan hurda vagonların tüm hatlarda kullanılmaya hazırlanıldığı yönünde haberler yayınlandığını anımsatan Şahin, “Hurda vagonlar kullanılmaya başlandığından beri Arabayatağı-Kestel hattında sık sık arıza ve kazalar yaşanıyor. Klimasız araçlar sinyalizasyonun da olmadığı hatta büyük bir güvenlik riski yaratıyor. Bu yetmezmiş gibi bu hurda araçlar Bursaray hattının geneline yayılıyor ve mevcut sorun çözülmek yerine daha da büyütülüyor. Yaşanacak tüm olumsuzlukların doğrudan sorumlusu Büyükşehir Belediyesi olacaktır” diye konuştu.
Şahin, “İkinci el araçları Bursaray’da kullanmanın doğruluğu teknik olarak tartışılmalı. Araç uzunlukları farklı. İstasyon uzunlukları 120 metre olduğu için bu araçların 4’lü dizi olarak çalıştırılmaları mümkün olmuyor” dedi.
‘Bursaray’ın hali içler acısı’
Bursaray’da planlama hataları bulunduğunu savunan Şahin, “Her zaman söyledik ray döşemekle raylı sistem olmadığını, tamamen yanlış planlamadan, hatta planlayamamaktan Bursaray’ın geldiği nokta içler acısı. Bu, ‘biz her şeyi biliyoruz’ zihniyetinin ürünü. Bedelini de Bursalılar ödüyor.
Bursaray’da 3 tür araç kullanılıyor. 48 adet Siemens B80, 30 adet Bombardier, 24 adet Düwag ikinci el araçlar. Raylı Sistemin birinci aşama ihalesinde 52 kilometrelik hat için belirlenen araç sayısı fizibilitede 2,5 dakika sıklıkla 472 iken, şu an hat uzunluğunun yarısından fazlası yapılmış olmasına rağmen, araç sayısı 100 civarında. Sistemin işletilememesi çok normal. En az 120 araç daha gerekli. Ancak ucunda çok büyük rantlar bulunan araç alımları hat uzunluğu ile paralel yürütülmedi. Bu nedenle Bursalı eziyet çekiyor. En azından üniversite hattındaki sözleşmenin opsiyonlu olarak ilk 30 araçtan sonra ikinci 30 araç yaklaşık 500 bin avro daha ucuzken alınmamasının nedenini bilmek Bursalının hakkı.”diye belirtti. (Zeki Aras – İLKHA)