"Sosyal medyayı faydalı kullanmalıyız"
Günümüzde sosyal medyanın insanların bilgiye çok hızlı ulaşabildiği bir mecra haline geldiğini ifade eden MÜSİAD Bursa Şubesi Başkan Yardımcısı, bu mecranın çok daha faydalı bir şekilde kullanabileceğini belirtti.
BURSA - Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Bursa Şubesi üyeleri, Sosyal Medya ve Matbaacılık sektörü ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Günümüzde sosyal medyanın insanların bilgiye çok hızlı ulaşabildiği bir mecra haline geldiğini ifade eden MÜSİAD Bursa Şubesi Başkan Yardımcısı ve Sektör Kurulları Başkanı Kemal Ermiş, “Bu mecrayı çok daha faydalı kullanabilir duruma gelmek için bugünkü toplantıdan çıkacak sonuçlar oldukça önemlidir.” dedi.
Türkiye’de matbaa mühendisi yok
Matbaacılık sektörünün Bursa’da istikrarlı bir büyüme kaydetmesine karşın hak ettiği değeri görmediğini dile getiren MÜSİAD Bursa Şubesi Basım Yayın ve Medya Sektör Kurulu Başkanı Murat Eryağan ise, “Dünyada yatırım maliyeti açısından 4’üncü sırada yer alan Matbaacılık sektörü ne yazık ki, Türkiye’de hak ettiği değeri görememektedir. Bugün yatırımı bu kadar pahalı olan matbaacılığın bir mühendisi olmaması acı bir durumdur. YÖK’ün aldığı kararla Gazi ve Marmara Üniversitesi’ndeki Matbaa Öğretmenliği bölümlerinin kapatılması ileride uzmanlaşmış çalışan bulma konusunda bizlere sıkıntı yaratacaktır. Sektörümüzde yerli malların kullanılmamakta olması ve Türkiye’de Matbaacılığın yeteri kadar tanıtılmaması bu sektörün dezavantajlarındandır.” şeklinde konuştu.
Bu güç doğru kullanılmalı
Dünyada artık geleneksel medyanın yerini sosyal medyanın aldığını söyleyen Basın Yayın Enformasyon Bursa İl Müdürü Kadir Akarkaya da, “Günümüzde sosyal medya dünya üzerindeki gücünü gitgide artırıyor. Bu gücün doğru kullanılması gerekiyor. Sosyal medyanın gücünü arkasına alıp, kimsenin kimseye hakaret etmeye hakkı yok. Bu kadar güçlü bir mecrada kurala uyan değil, kural koyan tarafta olmalıyız.” ifadelerini kullandı.
“Şirketler, sosyal medyada pazarlama stratejileri geliştirmeli”
Gelişen internet teknolojilerinin şirketler üzerindeki etkilerine değinen Sosyal Medya Uzmanı Erhan Ertokan ise, Türkiye’nin kendi sosyal medya stratejisini yürütmesi gerektiğini savunarak, “Sosyal medyada insanlar herkes ile iletişim kurabiliyorlar. Bu yüzden kendileri açısından olumlu görmedikleri konuları eleştiriyorlar. Eleştiri mutlaka olacak ama bunun da bir dozu olmalı. Eleştiriye açık olmayan şirketler ve kişiler sosyal medyadan uzak durmalı. Bunların dışında sosyal medyada şirketlerin pazarlama stratejileri geliştirmeleri gerekiyor. Doğru görsel, doğru metin ve doğru tanıtımla çok hızlı bir şekilde hedef kitleye ulaşmak mümkün.” dedi. (Sezer Özer - İLKHA)