Deniz otobüsünde beklenmedik kaza
BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy, Emir Sultan deniz otobüsünün Mudanya-Bursa/Kabataş-İstanbul seferi sırasında Armutlu yakınlarında camının patlamasının nedenlerinin araştırıldığını söyledi.
BURSA – BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy, BUDO Mudanya İskelesi’nde basın mensuplarıyla bir araya gelerek, dün akşam 18.45’de Mudanya’dan İstanbul’a hareket eden Emir Sultan deniz otobüsünde yaşanan olayların nedenlerinin araştırıldığını söyledi.
BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy, dün saat 18.45’de Bursa Mudanya BUDO İskelesi’nden İstanbul’a hareket eden Bursa Deniz Otobüsleri İşletmesi’ne (BUDO) ait Emir Sultan gemisinin Armutlu yakınlarında camının patlaması ve devamında yaşananlarla ilgili açıklama yaptı. BUDO Mudanya İskelesi’nde basın mensuplarıyla bir araya gelen Fidansoy, Makine Enspektörü Erol Kaymak ve Güverte Enspektörü Mehmet Şahin ile birlikte yaşananları anlattı.
“Uçak camından daha dayanıklı”
BUDO’ya ait Emir Sultan adlı geminin tüm kontrollerinin yapılmasının ardından 17 Ağustos Pazar günü Bursa’dan İstanbul’a doğru hareket ettiğini belirten Fidansoy, “Emir Sultan gemisi 18.45’de Mudanya’dan hareket ettikten sonra 19.32’de Armutlu yakınlarında bilinmeyen bir nedenle camı patlıyor. Dünyanın en iyi üreticilerinden Hollandalı Daimen firmasının üretimi olan bu geminin camında meydan gelen patlama çok şaşırtıcı. Çünkü bu cam, uçakların camlarından daha dayanıklı ve mukavemeti bulunan bir cam. Camın neden patladığı henüz tespit edilemedi ama araştırılıyor” dedi.
“Denizin kötü sürprizi”
Fidansoy, olayın neden kaynaklandığının araştırıldığını belirterek, “Bu camın patlaması, ancak kalas vb. bir cismin çarpmasıyla yaşanabilecek bir durumdur. Bizler de bunun üzerinde duruyor, olayı araştırıyoruz. Marmara Denizi’ndeki ani değişiklikler nedeniyle bu tür durumlar yaşanabiliyor. Bu olayın kesinlikle Marmara Denizi’nin kötü sürprizi olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü bildiğiniz gibi İstanbul tarihinde ilk hortum geçen haftalarda yaşandı ve bu hortum Haliç Tersanesi’nde büyük hasar oluşturdu. Bizim yaşadığımız durum da hala sürprizlere açık ama yine de camın patlamaması lazımdı. Nedenlerini araştırıyoruz” diye konuştu.
“Olayın kaynağı hız değil”
Fidansoy, olayın hızla da alakası olmadığını belirterek, “Literatürde deniz hızı standardı durgun suda 28 mil, dalgalı suda 10 – 15 mildir. Olayın yaşandığı anda BUDO Emir Sultan gemisinin hızı ise 12 – 13 mil olarak tespit edildi. Yani hızdan da kaynaklanan bir olumsuzluk söz konusu değil” şeklinde konuştu.
“Arbede yaşandı”
Fidansoy, olay sırasında yaralananların da olduğunu hatırlatarak, “Deniz şartları birden tersine dönünce yolcular paniklemişler, o sırada bir iki kişi can yeleklerini giymeye çalışmış. Normalde can yeleklerinin gemi tahliye olurken talimatla giyilmesi gerekir. Gemideyken yolcular panikle can yeleklerini giymeye çalışırken arbede olmuş ve cam da patlayınca yaralanmalar yaşanmış” dedi.
“Avşa’da bir BUDO gemisi de mahsur kaldı”
Emir Sultan feribotunun Mudanya’ya geri dönmesinin ardından 15 dakika sonra da Büyükada’dan gelen Hamdi Karahasan gemisinin ve daha sonra da Uludağ gemisinin aynı rota üzerinden Mudanya İskelesi’ne sorunsuz ulaştığına da işaret etti. Hava koşullarının çok bozuk olduğunu söyleyen Fidansoy, bugün BUDO ve İDO’nun hiç sefer yapmadığını hatırlatarak, BUDO’ya ait bir diğer geminin de kötü hava koşulları nedeniyle Avşa’da mahsur kaldığını sözlerine ekledi. (Sezer Özer-İLKHA)