Muş Belediyesi 'Beyaz Masa' kurdu
Muş Belediyesi'nde vatandaşlara daha hızlı ve etkin bir şekilde hizmet verebilmek için 'Beyaz Masa' kuruldu.
MUŞ-Muş Belediyesinde farklı bir uygulamaya geçildi. Belediye binasının girişine kurulan ‘Beyaz masa’nın amacıyla ilgili açıklamada bulunan Muş belediye Başkanı Feyat Asya, masanın, daha farklı bir hizmet verebilmek ve halkın sorunlarını daha aktif bir şekilde çözmek için kurulduğu söyledi.
Başkan Asya konuşmasında, “Beyaz masa, bizzat başvuran kişi veya kurumlarla ilgilenme, onları talepleri doğrultusunda yönlendirme ve başvurularına anında çözüm üretme birimidir. Çağdaş iletişim teknolojilerinden en ileri düzeyde faydalanıp, vatandaşımıza daha kaliteli ve hızlı hizmet sunmayı amaçlamaktadır. Vatandaş memnuniyeti amaçlı çalışan beyaz masa, çağrı merkezi uygulamasıyla 2 personel ve 8 saat esasına uygun hizmet vermektedir. Halkla ilişkiler uzmanı eğitimi almış kişiler tarafından, gelen her türlü başvurunun incelendiği, ilgili birimlerle ya da kurumlarla irtibata geçilerek başvurulara çözüm bulunduğu ve neticenin başvuru sahibine iletildiği birimdir. Beyaz Masa aslında bir halkla ilişkiler hizmetidir. ‘Bugün git, yarın gel’ ve somurtkan belediye çalışanı gibi argümanlarla özetlenebilecek bir belediye hizmet mantığının yerel yönetimlere hâkim olması sebebiyle bir çıkış yolu olarak belediyecilikte yerini almıştır. Ancak yıllar öncesindeki belediye-halk ilişkilerinin mantalitesi ile bu dönemdeki mantığın ve ilişki biçimlerinin farklılaşması da beyaz masayı ortaya çıkaran sebepler arasında sayılabilir.” ifadelerini kullandı.
Belediyenin girişinde 153 nolu telefonla ulaşılabilen ‘Beyaz masa’ya vatandaşlar bizzat gelerek de sıkıntılarını aktarabiliyorlar. (M. Şirin Çağlayan-İLKHA)