• DOLAR 32.185
  • EURO 35.116
  • ALTIN 2500.488
  • ...
Mardin TUKODER'e ÇKS şikâyetleri yağıyor
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

MARDİN – Mardin Tüketici Koruma Hakları Derneği Başkanı Musa Öztürk, DEDAŞ Mardin İl Müdürlüğüyle ilgili çok sayıda vatandaşın gerek şahsen gerekse de farklı iletişim metotlarıyla ÇKS faturalarıyla ilgili Mardin TUKODER'e şikayetlerini ilettiklerini belirterek, söz konusu şikayetlerle ilgili vatandaşları ilgili birimlere yönlendirdiklerini söyledi.

DEDAŞ merkezli ÇKS faturalarındaki fahiş ederlerin il ve ilçelerde bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne taşınması gerektiğini vurgulayan Başkan Öztürk, açıklamalarına şöyle devam etti:

"Son günlerde derneğimize sayıca çok fazla şikayet ulaşmıştır. Konuyla ilgili bizlere ulaşan şikâyetler şöyle; Vatandaşa hiçbir bilgi verilmeden sık sık elektrik kesintileri yapılmaktadır. Bunun yanında ciddi elektrik dalgalanmaları yaşanmakta, bu kesinti ve dalgalanmalar vatandaşa bilgi verilmeden yapıldığı, birçok işlerinin aksadığı, elektronik cihazların zarar gördüğü, bunun sonucu maddi ve manevi zararlara uğradıklarını beyan etmektedirler.

DEDAŞ Yetkilileri, hiçbir haber ve ihbarda bulunmadan vatandaşın mesken elektriklerini kestikleri, gelen görevlilere nedenini sorduklarında, vatandaşı tatmin edecek cevap veremediklerini, sadece derdinizi DEDAŞ'a anlatın diyebilmektedirler.

Halk arasında ise, DEDAŞ’ın bu elektrik kapatma-açma işleminden dolayı, gelecek faturada ek bir ücret tahsil etmektedir. Bu haksız bir kazanç olup, Devletin kasasına değil, DEDAŞ müteahhidinin kasasına gittiğini, bu da DEDAŞ yetkililerinin işine geldiğini, belirtmektedirler.

Sorunlarını anlatacak muhatap bulmakta zorluk çektiklerini, müşterilerin telefonlarına cevap verilmediğini, birkaç aramadan sonra telefonlara cevap verildiği, telefonlara çıkan personelin tatminkâr cevap veremediklerini, belirtilmektedir.

Mardin tüketici Koruma Derneği olarak, Vatandaşa tavsiyemiz şudur: DEDAŞ ile herhangi bir sorun yaşamaları halinde haklarını aramalarını, elektrik kesinti ve dalgalanmadan meydana gelen cihaz arızalarının durum tespiti yapılmasını ve İl-İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmaları gerekmektedir. Bu Tüketicinin kanuni bir hakkıdır. Ve DEDAŞ vatandaşın uğradığı zararı kanun gereği ödemek zorundadır.”  (M. Salih Keskin – İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir