İstanbul Bursa Arası 1, İzmir 3,5 Saate İniyor
İstanbul - Bursa arasını 1 saate, İstanbul - İzmir arasını ise 3.5 saate düşürecek olan Körfez Asma Köprüsü inşaatını yerinde inceleyen mühendisler, çalışmaları yakından görme fırsatı buldu.
BURSA - İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi üyeleri, Türkiye’nin en önemli ulaşım projelerinden biri olan İstanbul – Gebze - Orhangazi - İzmir otoyol projesinin Körfez Geçişi Asma Köprüsü inşaatına teknik gezi düzenledi.
İstanbul - Bursa arasını 1 saate, İstanbul - İzmir arasını ise 3.5 saate düşürecek olan Körfez Asma Köprüsü inşaatını yerinde inceleyen mühendisler, çalışmaları yakından görme fırsatı buldu.
Dünyanın orta açıklıklı en büyük 4. asma köprüsü
Gezi öncesi ilk olarak Karayolları Asma Köprü Başmühendisi Erdoğan Dedeoğlu tarafından gerçekleştirilen sunuma katılan mühendisler, proje hakkında detaylı bilgiler edindi.
Dedeoğlu yaptığı sunumda, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü inşaatında Bin 250 kişinin, toplam projede ise 4 bin 500 kişinin gece gündüz çalıştığını ifade ederek, asma köprü inşaatının hem karada, hem de denizdeki çalışmalarla eşzamanlı ilerlediğini kaydetti.
Dedeoğlu sunumunda, proje kapsamında yapılacak olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün, Bin 550 metre orta açıklığı ve toplam 2 bin 682 metre uzunluğu ile dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alacağını söyledi.
“Kule keson temelleri deniz tabanına yerleştirildi”
Dedeoğlu devamla, “Tamamlandığında İzmit Körfezi`ni, kuzey kıyısında bulunan Dilovası`ndan güney kıyısında bulunan Hersek Burnu`na bağlayacak olan köprünün en önemli yapı elemanlarından olan kule keson temelleri, önce Güney Ankraj Bölgesindeki (Hersek)kuru havuzda, daha sonra Kaytazdere Mevkiindeki ıslak havuzda 2 aşamada tamamlandı. Sonrasında ise, kule keson temelleri yüzdürülerek, köprü kule noktalarına getirilip, burada çok hassas batırma tekniği yöntemi ile, daha önceden denizin 40 metre derinliğine çakılan çelik kazıklar ve granüler dolgu malzeme dolgusu ile iyileştirilen deniz tabanına yerleştirildi ve imalatlar bu aşamada denizde devam etti.” diye konuştu.
Görevli şirketi oluşturan Nurol, Özaltın, Mak-yol, Yüksel, Astaldi ve Göçay firmaları taahhüdü altında devam eden Gebze-Orhangazi İzmir Otoyolu projesi kapsamında, yapım çalışmaları süren İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün, alt taşeron Japon IHI-ITOCHU konsorsiyumu tarafından ileri teknoloji ile yapılmakta olduğunu belirten Dedeoğlu, asma köprünün yüksek hızlı rüzgara karşı teste tabi tutularak inşa edildiğini ve büyük ölçekli depremlere karşı dayanıklı olacak şekilde projelendirildiğini söyledi.
Geziye katılan İMO Bursa Şube üyeleri ise, körfez asma köprüsü inşaatının mühendislik başarısı olduğunu söylerken, çalışmaları yakından takip etmenin mesleki gelişim açısından son derece yararlı olduğunu ifade ettiler.
Gebze - Orhangazi - İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Yap - İşlet - Devret projesi tamamlandığında, 384 kilometre Otoyol ve 49 kilometre Bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olacağı ve proje kapsamındaki asma köprü 2015 yılı sonunda tamamlanacağı belirtildi. (Zeki Aras-İLKHA)