Sevdiklerinize ulaşmak için KURALLARA UYUN
Özellikle şehirlerarası yo”lculuklara çıkan sürücülerin hız sınırlarını aşması veya alkol almaları ölümcül kazalara sebebiyet veriyor. KTYG Başkanı Memiş, &`;1983 yılında çıkan Karayolları Trafik Kanunun 84. Maddesi`nin değiştirilerek trafikte alkol alarak araç kullanan ve hız yapanlar asli kusurlu sayılmalıdır” dedi
Şükrü Gündüz / Doğruhaber
Uzmanların bütün uyarılarına rağmen trafik kurallarına uymayan sürücüler ölümle sonuçlanan kazaların meydana gelmesine sebep oluyor. Kendi hususi araçlarıyla uzun yola çıkan sürücülerin uzun süre direksiyonda kalıp dinlenmemesi ise adeta kazalara davetiye çıkarıyor. Araştırmalara göre kazaların başlıca sebebi aşırı hız ve alkol. İstatistikler, bu ihlallere kesilen cezaların da yetersiz olduğunu gösteriyor. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün istatistiklerine göre 2010’da alkollü araç kullanmaktan ehliyetine daimi ya da geçici süreyle el konulanların sayısı 139 bini aştı. Ancak aşırı hız sebebiyle ehliyeti alınan sürücü sayısı sadece 638’de kaldı. Son 10 yılda trafik güvenliğini sağlamak üzere yapılan denetimlerde alkol ve aşırı hız yüzünden kesilen cezalar bu acı gerçeği gözler önüne serdi. Sürücülerin gitmek istedikleri yere bir an önce varmak için dinlenmeden direksiyon başında kaldıklarını bilerten Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneği Genel Başkanı İhsan Memiş, kurallara aldırmayan şoförlerin ise adeta kaza yapmak için çaba sarf ettiğini vurguladı.
ALKOL VE HIZ CAN, ALMAYA DEVAM EDİYOR
Trafikte alkol alarak araç kullanan ve hız yapanlar asli kusurlu sayılması gerektiğini belirten KTYG Başkanı Memiş, “Trafikte Alkol alarak araç kullanan ve hız yapanlar asli kusurlu sayılmalıdır” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü; “Karayolları Trafik Kanununun 84. Maddesi araç sürücülerinin trafikte yapacakları kusurlardan 12 tanesini asli kusur kabul etmiştir. Bu asli kusurları incelediğimizde ölümlü ve ağır yaralanmalı kazalara sebebiyet verecek iki tane madde bulunmakta ve diğer 10 madde ise manevraları düzenleyen veya oluşumunda maddi hasarlar olabilecek kusurlardır. Hâlbuki ölüm ve yaralanmaları kapsayan iki maddenin dışında bundan daha çok ölümleri ve ağır yaralanmaları yaparak Türkiye ye her yıl binlerce ölümleri yaşatan alkol ve hız maalesef bu maddelerde yer almamıştır.1983 yılında çıkan kanunun üzerinden tam 27 yıl geçmiştir. Birçok maddelerde değişiklik yapılmış, ancak bu madde her gün canımızı almaya devam etmektedir. Alkol ve hız ile ilgili kanun 1983 yılında görüşürlürken konulmaması bunu hazırlayan bürokratların olduğu kadar, TBMM Komisyon üyelerinin de yetersizliğinden kaynaklanmıştır”
UZMAN TAVSİYELERİNE UYUN
Trafikte yaz mevsiminde kaza riskinin 2-3 kat daha fazla arttığına dikkat çeken Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneği Başkanı İhsan Memiş, Bu aylarda tatil amacı ile yaklaşık 20 milyon kişinin yollara düştüğünü ve bunların yaklaşık % 80 de kendi hususi araçları ile seyahat ettiğini ifade etti. KTYG Başkanı Memiş, bu yoğunlukta trafik kazalarını ve ölümleri en aza indirmek için sürücülerin mutlaka uzmanların tavsiyelerine uymaları gerektiğini ifade etti.
İŞTE KAZALARA DAVETİYE ÇIKARAN SEBEPLER:
Aşırı hız, kontrolsüz araç kullanımı ve yorgunluk ölüm getiriyor: Yaşanan kazaların büyük oranda sebebi aşırı hız. Şehirler arası 6 saati aşan mesafelerde dinlenemeyen uykusuz ve yorgun sürücüler, kontrolü sağlayamadığı için kazalara yol açıyor.
Özel araçlara ve eğitimsiz acemi şoförlere dikkat: Kaza yapan araçların çoğunu özel araçlar oluşturuyor. Bu durum otoyoldaki yoğunluğu artırdığı için tatil yolu tam bir çileye dönüşüyor.
Uyarılar dikkate alınmıyor: Trafik ekiplerinin uyarılarını dikkate almayan sürücüler, kontrol noktalarının dışında kuralları ihlal ediyor. Kuralları ihlal eden sürücüler, meydana gelen kazalarda yalnızca kendilerinin değil, karşılarındaki insanların da ölümüne sebep oluyor.
2011 YILININ İLK YARISINDA KAZALARDA 1552 KİŞİ ÖLDÜ
2011 yılının ilk yarısında Türkiye genelinde 697 bin 73 ölümlü, yaralamalı, maddi hasarlı ve tarafların anlaşarak tutanak tanzim ettiği trafik kazası meydana geldi. Kazalarda, 1552 kişi hayatını kaybetti, 100 bin 22 kişi de yaralandı. Polis sorumluluk bölgesinde meydana gelen 55 bin 938 trafik kazasının yüzde 27’si yandan çarpma ve çarpışma, yüzde 15’i yayaya çarpma, yüzde 13’ü yoldan çıkma, yüzde 11’i arkadan çarpma, yüzde 11’i devrilme, yüzde 10’nu sabit cisme çarpma, yüzde 5’i karşılıklı çarpışma, yüzde 3’ü duran araca çarpma, yüzde 5’i de hayvana çarpma, araçtan düşen insan ve cisim sonucu meydana geldi. Polis ve jandarma sorumluluk bölgesindeki her 10 kazadan 9’u sürücü hataları sonucu meydana gelirken, kazalarda yayaların payının ise yüzde 8,5 olduğu görüldü.
BU TAVSİYELERE MUTLAKA UYUN
Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneği Başkanı İhsan Memiş, uzun yola çıkacak olanların gitmek istedikleri yere güvenli bir şekilde ulaşması için şu tasiyelerde bulundu;
Karayolu kullanımında hız limitlerine uymanızın yanında en fazla 3 saat araç kullanarak mutlaka mola vererek dinleniniz.
Uykusuz, yorgun, aç karnına veya alkol alarak veya aşırı yemek yiyerek kesinlikle araç kullanmayınız.
Yanınıza daima içecek sıvılar alınız. Sağlık sorunlarınız var ise onlara ait ilaçlarınızı da yanınıza almayı unutmayınız.
12 yaşından küçük çocuklarınızı mutlaka arka koltuğa oturtunuz ve emniyet kemerlerini bağlayınız. Çocuklar için mutlaka oto koltuğu kullanınız.
Sürücü ve ön koltukta oturanlar dahil mutlaka emniyet kemerini takınız ve eşler olarak emniyet kemeri için birbirlerinizi ikaz ediniz.
Köprü üstü, viraj, tünel ve tepe üstlerinde araçları kesinlikle sollamayınız. Yollarda birbirleriniz ile yarış yapmayınız.
Aracınızı kullanırken belirlenenden fazla yolcu ve yük almayınız. Ellerinizi dışarıya çıkarıp sallamayınız. Yollara kola kutuları atmayınız.
Araç kullanırken sol şeridi daima kullanmayınız. Sol şeridi diğer araçlara da açık tutunuz.
Mümkünse gündüz araç kullanmayı tercih ediniz. Bazı yollarda bakım ve onarım çalışmaları ve zeminlerde mıcır olduğundan bu alanlarda hızlarınızı düşürünüz. Araç takip mesafelerine dikkat ediniz.
Cep telefonunuzla konuşarak araç kullanmayınız. Cep telefonunuzu kapatınız, mola yerlerinde açarak konuşmanızdan sonra tekrar kapatınız. Tüm dikkatinizi yol ve takip mesafesine veriniz.