• DOLAR 34.664
  • EURO 36.711
  • ALTIN 2930.261
  • ...
HAKLARIMIZI ARAYALIM
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

M.Müfit Yaray / Doğruhaber / haber-yorum

Malum, son dönemde nasıl kaydedildiği belli olmayan ama Türkiye gündemiyle ilgili ses kayıtları internet sitelerinde dolaşıyor. Emniyet ve yargı içinde örgütlenmiş paralel bir yapının İstanbul`da en üst brokrasiden en alt kademedeki vatandaşa kadar 7000`den fazla kişiyi dinledikleri ortaya çıktı. Yine daha yargılanan ve yasal olarak suçsuz olan kişilerin ve yakınlarının, ses dosyaları internet sitelerinde dolanıyor.

Uzun bir süredir (en az 3 yıldır) benim de telefonlarım dinlenmekte. Öyle ki artık konuşma yapamaz duruma geldim. Çünkü telefonu açar açmaz polis telsizlerinin sesi gelmekte, konuşan kişinin sesi yankılanmakta ve hiçbir şey anlaşılmamaktadır. Konuşanın ne dediğini anlayabilmek için bazen iki üç defa tekrarlatmak zorunda kalıyorum. Acaba makineden midir, diyerek telefonumu birkaç defa değiştirdim, ama nafile. Kim dinliyor, ne için dinliyor, kimin hesabına dinliyor, bu dinlemeler yasal mıdır, değil midir bilmiyorum. Ama bunun yasal bir suç olduğunu her kes biliyor. Haberleşmenin Gizliliği Anayasa`nın 22. maddesi ile güvence altına alınmış olup, buna uygun hareket etmeyenlerin hepsi yasal suç işlemiş olurlar. Yasalara göre yasal dinleme ancak hâkim kararıyla belirli bir süre yapılabilir.

Ancak şu anda polis nerede başladığı ve nerede bittiği bilinmeyen bir dinlemeyi yıllarca uzatarak yapıyor. Şöyle ki, dinleme sisteminin bir kontrol merkez kaydı olmalı. Dinleme "Şu saatte başladı, şu saatte bitti" diye resmi kaydının yapılması gerekir. Ama polis bu sistemi asla uygulamıyor. Hâkimden izin alınınca dinlemeye başlıyorlar ama bu dinlemenin ne zaman başladığı ne kadar sürdüğü belli değil. En önemlisi dinleme bittikten sonra "Suç unsuru bulunmamıştır" diye tutanak tutulması ve dinlemenin sonlandırılarak bunun dinlenen kişiye "seni şu tarihler arasında dinledik " diye bildirilmesi gerekir. Ancak polis bunu da yapmıyor ve alabildiğince dinlemeyi yıllarca uzatarak devam ettiriyor.

Doğrusunu söylemek gerekirse bu dinlemeleri kimin yaptığı ve kimin adına yaptığı da belli değil. Acaba bizi dinleyenler devletin polisi mi, paralel devletin polisi mi ya da diğer bazı yasa dışı oluşumların mı? Eğer hâkimlerden izin alarak bunu yapıyorlarsa yıllarca süren dinlemeler için bunlara hâkim ve savcılar nasıl izin veriyorlar. Bizleri hangi şeylerle yaftalayarak hâkimlerden yıllarca izin alıyorlar.

Ama bundan daha önemlisi zan edersem Haklarımız ve bunları nasıl kullanacağımız hakkında birçok vatandaşımız yeterli bilgiye sahip değil. Bu nedenle bazı işgüzar memurlar tarafından rahatsız edilen vatandaşlar ne yapacağını bilmeden çaresiz bir şekilde beklemekte bu da o işgüzar memurları cesaretlendirmektedir. Oysa iletişim çağı olan günümüzde internet üzerinden çok kolay bir şekilde bizi rahatsız edenleri yetkililere şikâyet edebilir ve bu konudaki haksız uygulamaları engelleyebiliriz.

İşte bu gün sizlere bu yöntemlerden birisi olan BİMER’den bahsetmek istiyorum.

BİMER bu tür haksızlıkları ortadan kaldırmak için bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır. Açılımı Başbakanlık İletişim Merkezi olan BİMER, vatandaş ile devlet arasındaki iletişim kanallarını açık tutarak, şikâyet müracaatlarının her zaman ve her yerden yapılabilmesini mümkün kılmaktadır.

Bimer`e telefon, internet sayfasındaki form veya e-posta ile ulaşabilmek mümkün olup telefon numarası 150’ dir. Alo 150 numarası herhangi bir ilden arandığında o ilin valiliğindeki halkla ilişkiler görevlisi telefonu açar. Arayan vatandaşın kişisel bilgilerini ve müracaatının konusunu ve detaylarını kaydeder. Daha sonra kayıt altına alınan bu müracaat valilikteki yetkili tarafından Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü’ne gönderilir. Gönderilen müracaat kaymakamlık İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır ve müracaat sahibine cevap verilir.

Bu sayede yerel düzeyde çözülebilecek müracaatlar Bakanlık ve Başbakanlığa gelmeden cevaplandırılır. Böylece zaman ve paradan tasarruf edilmiş olur.

BİMER uygulaması web üzerinden yapıldığı için yurdun en ücra köşesinden yapılan müracaat ve bu müracaata ilişkin yapılan işlemler aynı anda Ankara’dan - Başbakanlıktan koordine ve takip edilebilmektedir.

Bimer (Başbakanlık İletişim Merkezi) hangi amaçlar için kullanılabilmektedir?

1- Kamu kurumları ile ilgili dilek, istek ve şikâyetlerin yanı sıra genel olarak herhangi bir suç ile ilgili ihbarlar Bimer üzerinden yapılabilir.

2- Bilgi edinme kanunu kapsamında kamu kurumlarından ve valiliklerden edinilecek bilgiler Bimer aracılığı ile talep edilebilir.

3- Kamu kurumlarındaki genel müdür ve üst seviyesindeki kişilerin yanlış uygulama ve davranışları kamu görevlileri etik kuruluna bildirilebilir, şikâyet edilebilir.

Bimer`e yaptığınız başvurunun sonucunu ve yaşanan gelişmeleri E-devlet hizmetlerinin verildiği turkiye.gov.tr adresinden e-devlet şifrenizle giriş yaparak veya Bimer başvuru sonucu sorgulama ekranından takip edebilirsiniz.
Ben de telefonumun hukuksuz bir şekilde dinlenmesiyle ilgili olarak 22.01.2014 tarihinde internet üzerinden BİMER’e şikâyetimi ilettim. Bakalım sonuç ne olacak. Bu vesileyle BİMER’in çalışma performansını ve ne kadar faydalı olduğunu da test etmiş olacağız.


Selam ve dua ile.

 

Bu haberler de ilginizi çekebilir