Selçuk İletişimin çalıştayına TÜBİTAK desteği
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü, TÜBİTAK BİDEB `2223-Yurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı` çerçevesinde başarılı bulunarak desteklenmeye hak kazandı.
KONYA - Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından hazırlanan ‘İletişimde Yeni Teknolojiler: Transmedya Hikayeciliği Çalıştayı’ ‘2014 Türk-Alman Bilim Yılı’ kapsamında TÜBİTAK BİDEB ‘2223-Yurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı’ çerçevesinde başarılı bulunarak desteklenmeye hak kazandı.
İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Süleyman Karaçor, Bölüm Başkan Yardımcıları Yrd. Doç. Dr. Duygu Aydın ve Yrd. Doç. Dr. Aşina Gülerarslan tarafından hazırlanan ve ‘Pazarlama İletişimi’ dünyasında yeni bir kavram olan ‘Transmedya Hikayeciliğini’ masaya yatıracak Çalıştay, 8-10 Mayıs 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.
Etkinlik kapsamında Alman ‘Transmedial’ kuruluşunun temsilcileri, Türkiye’deki başta İletişim Fakültesi akademisyenleri ve öğrencileri olmak üzere ilgili alanlardaki akademisyen ve öğrenciler ile Türkiye’deki reklam ve pazarlama iletişimi sektöründe faaliyet gösteren kişi ve kurumları bir araya getirecek olan Çalıştay, bilimsel ve teknolojik işbirliğinin geliştirilmesini amaçlıyor.
İletişim sektörü temsilcileri ve akademisyelenler buluşacak
Çalıştayın Türk ve Alman pazarlama iletişimi sektörü temsilcileri ve akademisyenleri bir araya getireceğini ifade eden İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Süleyman Karaçor, “Etkinlikte Transmedya’nın reklam ve pazarlama dünyasına getirdiği yenilikler değerlendirilerek, Almanya ve Türkiye`deki durumu tartışılacak, kullanım ve uygulama örnekleri incelenecektir. Akademik müzakerelere de yer verilecek olan Çalıştayda atölye çalışması ile İletişim Fakültesi öğrencilerinin Transmedya Hikayeciliği konusunda bilgi ve deneyim kazanmaları sağlanacaktır.” dedi.
Transmedya hikayeciliği nedir?
Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler sonucu ortaya çıkan, Transmedya Hikayeciliği, bir hikaye evreni yaparak bu hikayeyi farklı iletişim kanallarında süreklilik sağlayacak şekilde konuşturma yöntemidir.
Kendine özgü hikâyeler ile mesajın iletildiği, mesajın ulaştığı kişinin bu hikayenin tüketicisi, anlatıcısı ve üreticisi olduğu, uzun vadeli ve etkili değer yapan ve sosyal ortamlardan faydalanarak yayılan bir iletişim formu olan Transmedya Hikayeciliği, sosyal medya, yeni nesil iletişim araçları, mobil oyun ve uygulamalar, interaktif web siteleri gibi araçlardaki uygulamaları içermektedir. (İlyas Yavuz-İLKHA)