`Hak ihlalinde Rekor Bankalarda`
TÜKDES Çözüm Merkezi Başkanı Çağatay: "Bankalar, hak ihlalinde rekor üstüne rekor kırıyor ve şampiyonluğu kimseye kaptırmıyor"
Genel merkezi Eskişehir`de bulunan Tüketiciyi Destekleme Derneği`nin (TÜKDES) Çözüm Merkezi Başkanı Osman Çağatay, geçen yıl ki şikayetleri değerlendirerek, "Bankalar, hak ihlalinde rekor üstüne rekor kırıyor ve şampiyonluğu kimseye kaptırmıyor" dedi.
Çağatay, derneğin genel merkez binasında düzenlediği basın toplantısında, 2013 yılında farklı illerden Çözüm Merkezi`ne yapılan 931 başvurudan 284`ünün, bankalarla ilgili şikayetlerin oluşturduğunu bildirdi.
"Bankalar, hak ihlalinde rekor üstüne rekor kırıyor ve şampiyonluğu kimseye kaptırmıyor" diyen Çağatay, şöyle devam etti:
"Bankalar, hak ihlalinde hep şampiyon. Kamu otoritesinin asli görevi, bankaların daha çok kendi lehlerinde düzenledikleri sözleşmelerin zayıf tarafı olan tüketicileri korumaktır. Kamu otoritesi, 7 Kasım 2013`te yayımlanan ve 28 Mayıs 2014`te yürürlüğe girecek olan tüketicinin korunması hakkındaki kanun gereği, çıkarılacak yönetmeliklerde bankaları mutlaka denetim altına almalıdır."
Tüketicilerin, hak ihlallerine ilişkin TÜKDES Çözüm Merkezi`ne bir yılda yaptığı müracaatların konuları ve sayıları ise şu şekilde oluştu:
İhlal konusu İhlal - sayısı
Dosya masrafı 103
Kredi kartı aidatı 84
Diğer bankacılık hizmetleri 28
Hesap işletim ücreti 69
Kapıdan satışlar 49
GSM operatörleri 86
Haksız şart 46
Ayıplı mal 75
Ayıplı hizmetler 28
Elektronik eşyalar 41
Cep telefonu 33
Mesafeli satışlar 58
Hayat sigortası 39
Kaçak elektrik 21
Oto ile ilgili 29
Taksitli satışlar 37
Ev eşyası 32
Ayakkabı 21
İnşaat 9
Eğitim 23
Satış sonrası hizmetler 12
Devre tatil 8
Toplam 931