• DOLAR 34.7
  • EURO 36.773
  • ALTIN 2961.825
  • ...
Genel merkezi Eskişehir`de bulunan Tüketiciyi Destekleme Derneği`nin (TÜKDES) Çözüm Merkezi Başkanı Osman Çağatay, geçen yıl ki şikayetleri değerlendirerek, "Bankalar, hak ihlalinde rekor üstüne rekor kırıyor ve şampiyonluğu kimseye kaptırmıyor" dedi.
 
Çağatay, derneğin genel merkez binasında düzenlediği basın toplantısında, 2013 yılında farklı illerden Çözüm Merkezi`ne yapılan 931 başvurudan 284`ünün, bankalarla ilgili şikayetlerin oluşturduğunu bildirdi.
 
"Bankalar, hak ihlalinde rekor üstüne rekor kırıyor ve şampiyonluğu kimseye kaptırmıyor" diyen Çağatay, şöyle devam etti:
"Bankalar, hak ihlalinde hep şampiyon. Kamu otoritesinin asli görevi, bankaların daha çok kendi lehlerinde düzenledikleri sözleşmelerin zayıf tarafı olan tüketicileri korumaktır. Kamu otoritesi, 7 Kasım 2013`te yayımlanan ve 28 Mayıs 2014`te yürürlüğe girecek olan tüketicinin korunması hakkındaki kanun gereği, çıkarılacak yönetmeliklerde bankaları mutlaka denetim altına almalıdır."
 
Tüketicilerin, hak ihlallerine ilişkin TÜKDES Çözüm Merkezi`ne bir yılda yaptığı müracaatların konuları ve sayıları ise şu şekilde oluştu:

İhlal konusu İhlal - sayısı

Dosya masrafı  103

Kredi kartı aidatı  84

Diğer bankacılık hizmetleri 28

Hesap işletim ücreti  69

Kapıdan satışlar 49

GSM operatörleri  86

Haksız şart  46

Ayıplı mal  75

Ayıplı hizmetler  28

Elektronik eşyalar  41

Cep telefonu 33

Mesafeli satışlar 58

Hayat sigortası 39

Kaçak elektrik  21

Oto ile ilgili  29

Taksitli satışlar  37

Ev eşyası  32


Ayakkabı  21

İnşaat  9

Eğitim  23

Satış sonrası hizmetler  12

Devre tatil  8

Toplam 931