"Sağlıklı bir yıl için #İcmesen"
Yeşilay, yılbaşı kutlamalarında aşırı alkol tüketimi nedeniyle yaşanan üzücü olayların önüne geçmek için 30 Aralık günü sosyal medyada "#İcmesen" diyecek.
HABER MRK - Türkiye Yeşilay Cemiyeti #İcmesen etiketi ile yeni yıl kutlamalarında aşırı alkol tüketiminin önüne geçmek için sosyal medyada gündem oluşturmayı hedefliyor.
Yılbaşında alkol tüketiminin etkileri üzerine toplumda farkındalık yaratmayı amaçlayan Yeşilay, 30 Aralık günü Twitter üzerinden saat 21.00 itibari ile #İcmesen etiketi ile bilinçlendirme kampanyasını yürütecek.
Yeşilay Genel Başkanı Prof. Dr. M. İhsan Karaman; "Eğlenmek herkesin en doğal hakkı. Maalesef eğlenceyi alkolden bağımsız düşünemeyen bir zihniyet yaratılmaya çalışılıyor. Oysa görüyoruz ki eğlence adı altında yılbaşı gecesi aşırı alkol tüketimi nedeniyle bireyler sadece kendilerine değil etrafındakilere de zarar veriyorlar." dedi.
Sosyal içicilikten bağımlılığa
Özel zamanlarda alınan/denenen alkolün zamanla alışkanlığa dönüşebildiğine dikkat çeken Prof. Karaman, "Kendisini sosyal içici olarak sınıflandıran pek çok kişi zamanla bağımlı hale geliyor. Kişiler bunu fark edemiyor ya da fark ettiğinde geç kalmış oluyor. Öte yandan Dünya Sağlık Örgütü, alkol tüketimini en önemli ilk 10 kanser nedeninden biri olarak kabul ediyor. Alkol tüketiminin başta yemek borusu olmak üzere ağız, boğaz, karaciğer ve meme kanserine yol açtığı bilimsel verilerle kanıtlanmış durumda. Halk sağlığı alanındaki en prestijli dergi olan American Journal of Public Health'de yayınlanan araştırmaya göre; sadece büyük çapta alkol tüketenler değil, az ve ölçülü miktarda alkol tüketenler de kanser riski taşıyor." dedi.
Prof. Karaman; alkolün, eğlencenin temel şartı olarak dayatıldığının altını çizerek, "Yeşilay olarak yeni yıl öncesi vatandaşlarımızı sağlıklı düşünmeye çağırıyoruz. Biz kimsenin yaşam tarzına müdahale etmiyoruz. Sadece sivil bir halk sağlığı kurumu olarak kendimizi sorumlu hissediyor ve uyarılarımızla kamuoyunu aydınlatmak istiyoruz. Bütün sağlık kurum ve kuruluşları temsilcilerinin, kamu kurumları yetkililerinin, Türkiye Alkol Politikaları Platformu (TAPP) üyelerinin ve sivil toplum kuruluşlarının bu çağrıya destek vermesini bekliyoruz." dedi. (İLKHA)
Yılbaşında alkol tüketiminin etkileri üzerine toplumda farkındalık yaratmayı amaçlayan Yeşilay, 30 Aralık günü Twitter üzerinden saat 21.00 itibari ile #İcmesen etiketi ile bilinçlendirme kampanyasını yürütecek.
Yeşilay Genel Başkanı Prof. Dr. M. İhsan Karaman; "Eğlenmek herkesin en doğal hakkı. Maalesef eğlenceyi alkolden bağımsız düşünemeyen bir zihniyet yaratılmaya çalışılıyor. Oysa görüyoruz ki eğlence adı altında yılbaşı gecesi aşırı alkol tüketimi nedeniyle bireyler sadece kendilerine değil etrafındakilere de zarar veriyorlar." dedi.
Sosyal içicilikten bağımlılığa
Özel zamanlarda alınan/denenen alkolün zamanla alışkanlığa dönüşebildiğine dikkat çeken Prof. Karaman, "Kendisini sosyal içici olarak sınıflandıran pek çok kişi zamanla bağımlı hale geliyor. Kişiler bunu fark edemiyor ya da fark ettiğinde geç kalmış oluyor. Öte yandan Dünya Sağlık Örgütü, alkol tüketimini en önemli ilk 10 kanser nedeninden biri olarak kabul ediyor. Alkol tüketiminin başta yemek borusu olmak üzere ağız, boğaz, karaciğer ve meme kanserine yol açtığı bilimsel verilerle kanıtlanmış durumda. Halk sağlığı alanındaki en prestijli dergi olan American Journal of Public Health'de yayınlanan araştırmaya göre; sadece büyük çapta alkol tüketenler değil, az ve ölçülü miktarda alkol tüketenler de kanser riski taşıyor." dedi.
Prof. Karaman; alkolün, eğlencenin temel şartı olarak dayatıldığının altını çizerek, "Yeşilay olarak yeni yıl öncesi vatandaşlarımızı sağlıklı düşünmeye çağırıyoruz. Biz kimsenin yaşam tarzına müdahale etmiyoruz. Sadece sivil bir halk sağlığı kurumu olarak kendimizi sorumlu hissediyor ve uyarılarımızla kamuoyunu aydınlatmak istiyoruz. Bütün sağlık kurum ve kuruluşları temsilcilerinin, kamu kurumları yetkililerinin, Türkiye Alkol Politikaları Platformu (TAPP) üyelerinin ve sivil toplum kuruluşlarının bu çağrıya destek vermesini bekliyoruz." dedi. (İLKHA)