• DOLAR 35.371
  • EURO 36.406
  • ALTIN 3020.15
  • ...
Güney Kore'de uçak kazasının nedeni sorgulanıyor!
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Ülkenin güneyinde meydana gelen ve "son 6 yılın en ölümcül uçak kazası" olarak nitelendirilen "Jeju Air 7C2216" kazası, uluslararası gündemin sıcak konuları arasında yer aldı.

Ulusal İtfaiye Teşkilatına göre, 179 kişinin öldüğü, sadece 30'lu yaşlarda bir kadın ve 20'li yaşlarda bir erkek olmak üzere iki mürettebatın hayatta kaldığı trajik kazanın nedenleri araştırılıyor. Delillerin detaylı incelenmediği "erken dönem teorilerinin çürütülme riski taşıdığını" kaydeden uzmanlar, uçak kazalarının genellikle birden fazla nedeni olabileceğini vurguladı.

Kazanın nedeniyle ilgili erken dönem teorilerinden biri kuş çarpması ancak bazı uzmanlar bunun gerçeği yansıtmıyor olabileceğini söyledi. Uzmanlar, havacılıkta yaygın görülen kuş çarpmasının, pilotların, uçağın piste yaklaşırken iniş takımlarını indirmesini engelleyecek kadar şiddetli olmayacağı tahmininde bulundu.

Uçak kazalarında bazı nedenlerin ilk aşamada belirgin olmayabileceğine işaret eden uzmanlar, "arızalı iniş takımlarına" rağmen uçağın piste güvenli iniş yapabildiğine dikkati çekti. Pist sonundaki duvarın olası kazalara karşı neden beton olarak inşa edildiği de merak konusu oldu. Çarpışmanın yaşandığı pistteki yüzde -0,2'lik eğimin, iniş mesafesini artırdığı ve pist aşımını tetiklediği de iddialar arasında yer aldı.

Acil durum ekipmanı neden hazır bekletilmedi?

Avustralya Central Queensland Üniversitesinden Havacılık Uzmanı Prof. Doug Drury, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, soruşturulmaya devam eden kazaya yönelik pek çok sorunun bulunduğunu belirtti.

Motorlardan birinde kuş çarpması sonucu acil durumun meydana geldiğini ancak bunun bir felaket olmadığını söyleyen Drury, "Uçak neden iniş takımı veya kanatçıklar açık olmadan indi? İniş neden bu kadar hızlıydı? Acil durum ekipmanı neden mevcut değildi? Mürettebat deneyimliydi." ifadelerini kullandı.

Uçağın, 15 yaşında ve orta seviyede yıpranmış olduğunu kaydeden Drury, pilotların iniş öncesinde hava trafik kontrol kulesiyle irtibata geçmiş olmasına rağmen acil durum ekipmanının neden yerde hazır bekletilmediğinin yanıtlanması gerektiğini vurguladı.

"Pist sonunda böyle sağlam bir yapının olması ideal değil"

Brisbane merkezli "Aviation Projects" Direktörü Keith Tonkin de uçağa kuş çarpması teorisi ve pilotların "acil durum" raporlarına ilişkin, "Bana öyle geliyor ki pilotlar aciliyet hissetti ve mümkün olduğunca çabuk inmeleri gerektiğine karar verdi." dedi.

Pilotların iniş takımları ve flapların açılması dahil uçağı doğru şekilde yapılandırmadan iniş denemesi yapmış olabileceği tahminini yürüten Tonkin, "Bu aciliyetin nedeni ise şu anda net değil." şeklinde konuştu.

Aynı zamanda Avustralya Kraliyet Hava Kuvvetlerinde 15 yıl görev yapan Tonkin, iniş takımları veya flaplar açık olmayınca pilotların inişe hazırlanmak için çok fazla zaman kaybedeceğini savunarak, "İniş takımları veya kanatçıklar açık olmadan iniş yapılması halinde, uçak normalden daha hızlı uçar. İniş takımı açık olmadan, uçağın yönünü veya yavaşlamasını kontrol etmek mümkün değil." diye konuştu.

Durumun aciliyetine işaret eden Tonkin, gövde üstü iniş ve pistte sürüklenmeye karşı yer personelinin önceden hazırlık yapmadığının görüldüğünü kaydetti.

Uçağın çarptığı duvarın kazadaki ölü sayısını artırdığı iddialarına yönelik Tonkin, bu yapının çevredeki zeminden yükselen sağlam bir tabana inşa edildiğine dikkati çekerek, "Pistin sonunda böyle sağlam bir yapının olması ideal değil." değerlendirmesini yaptı.

 


AA

 

 

Bu haberler de ilginizi çekebilir