Tüketici hakem heyetlerine başvurular yüzde 100 arttı
Adana'da tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurular, geçen yıla oranla yüzde 100 oranında arttı.
ADANA - Adana'da tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurular, geçen yıla oranla yüzde 100 oranında arttı. Bunun üzerine Seyhan Kaymakamlığı bünyesinde 2. Hakem Heyeti kuruldu.
Yetkililerin tüketici haklarının korunmasına verdikleri önemin kamuoyu nezdinde pozitif yönde algılanarak, olumlu sonuçlar verdiği öğrenildi. 2013 yılında Adana genelinde tüketici hakem heyetlerine 25 bin civarında başvuruda bulunulduğunu, bunlardan 17 bin 710'nun sonuçlandığını ifade eden yetkililer, bu başvuruların 14 bin 256'sı hakkında tüketici lehine karar verildiğini kaydetti.
Tüketicinin korunması ve aydınlatılması konusunda istatistiksel rakamların da verildiği açıklamada il ve ilçe tüketici hakem heyetlerine yapılan başvuru sayısının 2012 yılında 12 bin 606 iken, bu sayının 2013 yılında 25 bine ulaştığını belirtildi. Başvuru sayısının önemli oranda artmasının, tüketicinin bilinçlenmesi ve haklarını araması açısından büyük önem taşıdığı ifade edilen açıklamada, 2013 yılında haklarında karar verilen 17 bin 710 başvurudan bin 733'ünün tüketici aleyhine, 14 bin 256'sının ise tüketicinin lehine sonuçlandığını görüldü.
Bilinçli tüketim konusuna her geçen gün daha çok önem verilmesi gerektiğine dikkat çeken yetkililer, başta denetim olmak üzere bu konuda üzerlerine düşen görevi layıkıyla yerine getirmeye kararlı olduklarını belirterek,"Ülkemizin gelişimine ve refahına önemli katkı sağlayacak olan bilinçli tüketimin geliştirilmesi ve tüketicinin korunmasına büyük önem veriyoruz. Bu konuda vatandaşlarımıza da önemli görevler düşüyor. Tüketici hakem heyetlerimize yapılan başvuruların her geçen gün artması, tüketicilerimizin duyarlılığını gözler önüne sermesi açısından hayli önemli. Tüketiciler, satın aldıkları mal ve hizmetlerde karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak, il ve ilçe hakem heyetleri başkanlıkları ile '175 Alo Tüketici Hattı'na başvurabilirler. Tüketicilerimizin her geçen gün daha da bilinçlenmesi, bizleri sevindiriyor. Bu duyarlılığın artarak sürmesini diliyoruz." şeklinde görüş belirttiler. (Yunus Emre - İLKHA)
Yetkililerin tüketici haklarının korunmasına verdikleri önemin kamuoyu nezdinde pozitif yönde algılanarak, olumlu sonuçlar verdiği öğrenildi. 2013 yılında Adana genelinde tüketici hakem heyetlerine 25 bin civarında başvuruda bulunulduğunu, bunlardan 17 bin 710'nun sonuçlandığını ifade eden yetkililer, bu başvuruların 14 bin 256'sı hakkında tüketici lehine karar verildiğini kaydetti.
Tüketicinin korunması ve aydınlatılması konusunda istatistiksel rakamların da verildiği açıklamada il ve ilçe tüketici hakem heyetlerine yapılan başvuru sayısının 2012 yılında 12 bin 606 iken, bu sayının 2013 yılında 25 bine ulaştığını belirtildi. Başvuru sayısının önemli oranda artmasının, tüketicinin bilinçlenmesi ve haklarını araması açısından büyük önem taşıdığı ifade edilen açıklamada, 2013 yılında haklarında karar verilen 17 bin 710 başvurudan bin 733'ünün tüketici aleyhine, 14 bin 256'sının ise tüketicinin lehine sonuçlandığını görüldü.
Bilinçli tüketim konusuna her geçen gün daha çok önem verilmesi gerektiğine dikkat çeken yetkililer, başta denetim olmak üzere bu konuda üzerlerine düşen görevi layıkıyla yerine getirmeye kararlı olduklarını belirterek,"Ülkemizin gelişimine ve refahına önemli katkı sağlayacak olan bilinçli tüketimin geliştirilmesi ve tüketicinin korunmasına büyük önem veriyoruz. Bu konuda vatandaşlarımıza da önemli görevler düşüyor. Tüketici hakem heyetlerimize yapılan başvuruların her geçen gün artması, tüketicilerimizin duyarlılığını gözler önüne sermesi açısından hayli önemli. Tüketiciler, satın aldıkları mal ve hizmetlerde karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak, il ve ilçe hakem heyetleri başkanlıkları ile '175 Alo Tüketici Hattı'na başvurabilirler. Tüketicilerimizin her geçen gün daha da bilinçlenmesi, bizleri sevindiriyor. Bu duyarlılığın artarak sürmesini diliyoruz." şeklinde görüş belirttiler. (Yunus Emre - İLKHA)