Siyonist rejim Lübnan'a bir saldırı daha
Katil işgal ordusu, Lübnan'ın başkenti Beyrut'ta Hizbullah'a ait Karz-ı Hasen kurumu (faizsiz dayanışma) ve şubelerine saldırdı.
HİLAL HİKMET YEŞİLBUDAK
İşgal rejimine ait savaş uçakları, başkent Beyrut'a hava saldırıları düzenledi.
Saldırılarda Beyrut'un güneyinde Hizbullah'a ait Karz-ı Hasen kurumu, Uluslararası Refik Hariri Havalimanı yakınlarındaki Karz-ı Hasen şubesi ile Nebatiye vilayeti ve doğudaki Bekaa bölgesindeki Karz-ı Hasen şubeleri hedef alındı.
Sur kentinde ise bir ambulansın hedef alınması sonucu bazı sağlık çalışanları yaralandı.
Lübnan Sağlık Bakanlığı verilerine göre, siyonist rejimin 8 Ekim 2023'ten bu yana Lübnan'a yönelik saldırılarında 104'ü çocuk, 194'ü kadın olmak üzere toplam 2 bin 464 kişi şehid odu, 11 bin 530 kişi yaralandı.
Saldırılar nedeniyle Lübnan'da 100 binlerce kişinin yerinden edildiği tahmin ediliyor.
Karz-ı Hasen Nedir?
Kelime manası olarak "güzel borç" anlamına gelen ve Kur'an'i bir terim olan "karz-ı hasen", kişinin herhangi bir çıkar gözetmeden, karşılığını sadece Allah'tan bekleyerek verdiği borçtur.
"Kim Allah'a güzel bir borç verirse Allah da bunu kat kat fazlasıyla öder. Daraltan da genişleten de Allah'tır ve O'na döndürüleceksiniz." (Bakara: 245)
İnfak, sadaka, karz-ı hasen Kur'ân-ı Kerîm'in müminleri teşvik ettiği üç yardım ve dayanışma şeklidir. İnfak öncelikle akrabaya ve bazan ihtiyaç gözetilmeden yapılır, sadaka yahut tasadduk daha ziyade muhtaç durumdaki akraba olmayanlara yönelik malî bir ibadettir. Bu ikisi bağıştır geri dönmez, ecrini Allah verir. Karz-ı hasen ise Allah rızasından başka bir menfaat beklenmeden verilen borçtur. Bu borç karşılığında borçludan menfaat beklenmez, yalnızca ödeme imkânına kavuştuğunda borcun aslını ödemesi istenir. Kutsî hadislerden öğrendiğimize göre Allah Teâlâ, nerede ve hangi davranışta rızası bulunuyorsa orada kendi bulunuyormuş gibi bir ifade kullanarak kullarını hayırlı işlere, güzel davranışlara, yardımlaşma ve dayanışmaya teşvik etmektedir. Bu cümleden olarak "hasta ziyaretini kendini ziyaret, aç bir kimseyi doyurmayı kendini doyurmak" olarak ifade buyurmuştur (Müslim, "Birr", 43). Burada da güzel borç vereni kendisine borç veren gibi kabul ederek yardım sever mümine şereflerin en büyüğünü bahşetmiş, onu dinî heyecanın doruğuna yükseltmiştir."