Bitlis'i, Van ve Muş'a bölünmüş yollarla bağlandı!
Bakan Uraloğlu, "Hedefimiz, Bitlis'i ve ülkemizin her noktasını, Türkiye Yüzyılı vizyonunda ihtiyaç duyulan ulaştırma ve haberleşme altyapısının ötesine taşımak. Bitlis'i daha modern ve gelişmiş bir ulaşım altyapısıyla daha da ileriye taşımak için ekibimizle gayret içindeyiz" açıklamasını yaptı.
Bitlis'teki programları kapsamında Valiliği ziyaret eden, ardından İl Koordinasyon Toplantısı'na katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde Türkiye Yüzyılı'nı inşa edecek adımları atmaya devam ettiklerini söyledi.
"Bitlis'i, Van ve Muş'a bölünmüş yollarla bağladık"
Son 22 yılda Bitlis'in ulaşım ve iletişim altyapısı için 57 milyar 785 milyon lira yatırımı hayata geçirdiklerini aktaran Uraloğlu, 2002'de sadece 19 kilometre bölünmüş yol varken 289 kilometre daha yeni bölünmüş yol yaparak bunu 308 kilometreye çıkardıklarının altını çizdi.
BSK (Bitümlü Sıcak Karışım) kaplamalı yolu olmayan Bitlis'te 279 kilometre BSK kaplamalı yol yaptıklarını dile getiren Uraloğlu, şu bilgileri verdi:
"500 metre uzunluğunda 17 köprü ve viyadüğü vardı. Bu sayıyı 72'ye çıkararak 6,2 kilometre uzunluğuna yükselttik. Hiç tünel yoktu Bitlis'te. 5 bin 848 metre uzunluğunda 5 tünel açtık. Bitlis'i, Van ve Muş'a bölünmüş yollarla bağladık. 2020'de Türkiye'nin en yüksek köprüsü olan Beğendik (Botan) Köprüsü'nü de içinde barındıran Küçüksu-Hizan-Pervari yolunu hizmete açarak, Bitlis, Siirt ve Van illerimiz başta olmak üzere ülkemiz adına çok önemli bir ulaşım projesini hayata geçirdik. Dağlık bir arazi yapısına sahip olan ilimizin güney illeriyle bağlantısını sağlayan güzergah üzerindeki mühendislik harikası Bitlis Çayı Viyadüğü'nü hizmete açtık."
Bitlis çevre yolu ile Şanlıurfa, Diyarbakır, Van ve Muş üzerinden gelen transit trafiğin şehir içinde neden olduğu yoğunluğu ortadan kaldırdıklarını anlatan Uraloğlu, şu anda da Bitlis'te 14 milyar 328 milyon lira proje bedeliyle 9 ayrı kara yolu projesine devam ettiklerini aktardı.
Tatvan çevre yolunun doğu-batı aksında Bitlis-Van kara yolu güzergahında yer almasıyla bölge için çok önemli bir geçiş noktası olduğunu belirten Uraloğlu, şunları aktardı:
"BSK kaplamalı bölünmüş yol olarak inşa ettiğimiz çevre yolumuzun uzunluğu 10,2 kilometredir. Yapım çalışmalarımıza kesintisiz şekilde devam ediyoruz. Çevre yolumuzun tamamlanmasıyla sürücülerimiz Tatvan ilçesindeki trafik yoğunluğuna takılmadan daha güvenli şekilde 10,2 kilometre uzunluğundaki çevre yolumuzla seyahat etme imkanına kavuşacak. 40 dakikalık seyahat süresini sadece 5 dakikaya düşürüyoruz. Böylece zamandan ve akaryakıttan toplam 1,3 milyar liralık tasarruf elde etmiş olacağız yıllık olarak. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun."
Kara yolları çalışmalarının yanı sıra Bitlis'in tüm demir yolu altyapısını da elden geçirerek yenilediklerini anımsatan Uraloğlu, "Bitlis'in turizm ve ticaret faaliyetlerini arttırmak için Tatvan Turistik Treni Projesi'ni hayata geçirdik. Ankara-Tatvan-Ankara parkurunda ilk seferine 24 Haziran'da çıkan 'Turistik Tatvan Trenimiz Ankara'dan Tatvan'a kadar uzanan ve Van Gölü'nün muhteşem manzaralarını sunan popüler bir turistik tren hattı olmuştur. Talepler artınca yaklaşık 2 hafta önce 'Turistik Tatvan Trenimiz ikinci seferini de gerçekleştirdi. Bu seferleri artırmayı ve Ankara-Tatvan arasında 2025 yılında da turistik tren seferleri yapılmasını planlıyoruz." ifadelerini kullandı.
AA