• DOLAR 32.455
  • EURO 34.829
  • ALTIN 2438.98
  • ...
Ergün, ``Yani bu yolda harekete geçen bir yapıyı markalaşma teşviki olarak hangi unsurlarla teşvik edelim. Kafamda bazı şeyler oluştu`` dedi.

Bakan Ergün, Bloomberg HT kanalında katıldığı bir programda, yerli otomobilin teknoloji ya da üretim değil marka meselesi olduğunu belirterek, Türkiye`nin kaliteli bir şekilde birçok markanın bütün parçalarını üreten, montajını yapan ve dünya pazarlarına satan bir ülke olduğunu söyledi.

Türkiye`nin otomotiv sektöründe çok iyi bir yeri ve tecrübesi olduğuna işaret eden Ergün, ``Yapmadığımız şey şu; marka yapmadık. Marka yapmak için kendi iç pazarımızın büyüklüğünü, uluslararası ilişkilerimizin gücünü, müttefiklerimizle, sattığımız pazarlarla olan ilişkilerimizi dikkate alarak bir markalaştırma politikası izleyelim diye yola çıktık bu dönem`` diye konuştu.

ANADOL HALA MARKALAŞABİLİR

Bunu devlet olarak kendilerinin yapmayacaklarını dile getiren Ergün, "Eskiden devletçi bir ekonomi vardı, o zaman keşke markalaşma konusuna da önem verilmiş olsaydı. Aslında fena gitmiyordu; yani partnerlerimizle bir müddet sonra işi markalaşmaya götürüyorduk. Renault`la bir araç üretimine girilmişti. Toros`u markalaştırabiliyorduk yavaş yavaş. Fiat`la bir araç üretimine girilmişti. Biz Şahin`i, Doğan`ı, Kartal`ı markalaştırabiliyorduk. Anadol çok önemliydi mesela. Markalaşma özelliği taşıyan da bir isim Anadol. Hala da markalaşabilir.
 
Ama özel sektör onların üzerinde ısrarla durmadı; yeni şeyleri tercih etti, yani mevcut markalara yüzde 50-50 ortak olalım, burada üretimini yapalım, onlar da kazansın, biz de kazanalım; bu da bir politika" ifadelerini kullandı.