Engellilere ulaşım desteği
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nde gerçekleştirilen Engelliler Haftası kahvaltı programına katıldı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’de engellilerin temel hak ve özgürlüklerden faydalanmasını teşvik edecek ve toplumsal hayata diğer bireylerde eşit şartlarda katılımını sağlamak amaçlı ilk kanunun 2005 yılında imzalandığını belirterek, “Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde her alanda fırsat eşitliğini ön planda tutan hükümetlerimiz, engelli vatandaşlarımızın yaşamlarını kolaylaştırmaya, umut ve özlemlerini gerçekleştirmeye gayret etmiştir.” dedi.
“Herkes İçin Hareketlilik” adıyla bir mobil uygulamayı da tamamlamak üzere oldukları bilgisini veren Uraloğlu, “Bu yıl hayata geçirilmesi planlanan bu uygulamamızla; Refakatçi modülünden engelli taşıma hizmetleri modülüne, ulaşım sisteminin erişilebilirliğini iyileştirmeye yönelik geri bildirim modülünden işaret dili çağrı merkezi desteğine kadar, engelli vatandaşlarımızın ulaşım sürecine ilişkin tüm ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyoruz. Bu uygulama ile engelli bireylerin seyahatleri öncesinde ve esnasında karşılaştıkları veya karşılaşabilecekleri tüm sorunları ortadan kaldırmayı veya asgari düzeye indirmeyi hedefliyoruz. Böylece hareketliliği teşvik ederek engelli kardeşlerimizin sosyal ve ekonomik hayata katılımlarını kolaylaştıracağız.” dedi.
"ENGELLİLERE YÖNELİK TURUNCU MASA UYGULAMASI BAŞLATTIK"
2019 yılında Yüksek Hızlı Tren garlarında engelli vatandaşların seyahatlerinin, planlanmasından bilet alımına, gar ve istasyonlara ulaşımından, seyahat sonunda evlerine rahatça dönmelerine yönelik ‘Turuncu Masa Hizmet Noktası’ uygulamalarını başlattıklarının altını çizen Uraloğlu, “21 Yüksek Hızlı Tren (YHT) garında Turuncu Masa hizmeti veriyoruz. Şimdi havaalanlarımızda da Turuncu Masa Erişilebilir Ulaşım Hizmet Noktası uygulamalarını başlattık. Bu hizmetin standardize ederek garlarda, havaalanlarında ve şehirlerarası otobüs terminallerinde yaygınlaştıracağız. Yine, “Yolcu Dostu Havalimanı” Projesi kapsamında engelli, yaşlı, bebekli veya doktor raporu bulunan hasta yolcular için hizmetlerde öncelik ve kolaylığı sağlayarak terminalde bekleme süresini en aza indirecek hassasiyet gösteriyoruz.” ifadelerine yer verdi.
"40 HAVALİMANINA ERİŞEBİLİRLİK BELGESİ KAZANDIRDIK"
Türkiye’de 40 havalimanına Erişilebilirlik Belgesi kazandırdıklarının altını çizen Bakan Uraloğlu, En kısa zamanda da bu belgeyi tüm havalimanlarının almasını sağlayacaklarını söyledi. Havalimanlarında engelli yolcu standartlarına uygun danışma, pasaport, bilet satış ve check-in bankoları ile engelli tuvaletleri oluşturduklarını belirten Uraloğlu, “Ayrıca engellilerin kullanabileceği standartlarda rampa ve basamaklar tesis ettik, hissedilebilir yer zemin döşemeleri yaptık. İstanbul Havalimanımız erişilebilir havalimanlarının en güzel örneklerinden biridir. 23 farklı noktada bulunan erişilebilir “Bana Sor Dijital Danışma Kioskları”ndan sesli ve görüntülü canlı danışma ve Türkçe işaret dili hizmeti alınabilmektedir. istairport.com web sitesinden başvuru yaparak Çok Özel Misafir Kartı alan Demans, Otizm ve Down Sendromlu yolcular uçuş kapıları bölgesinde bulunan Çok Özel Misafir odalarında sakin bir zaman geçirebilmektedir. Yine, Demans, Otizmgibi fark edilemeyen, desteğe ve hassasiyetle yaklaşılmaya ihtiyacı olabilecek yolcular için danışma noktalarından ücretsiz ayçiçeği yaka kartı temin edilerek, bu yolcuların görünür olmaları sağlanmaktadır.” açıklamasında bulundu.
Özellikle son dönemde Pendik-Sabiha Gökçen, İstanbul Havalimanı- Gayrettepe, Başakşehir-Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir, Bakırköy Sahil- Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hatları gibi İstanbul’da hizmete aldıkları metro hatlarında da, Bakanlık olarak inşa ettikleri tüm metro hatlarında da engelli yolcuların istasyona inmeleri için Engelli Asansörleri imal ettiklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, “İstasyon genelinde sesli anons sistemi ile görme engelli yolculara da bildirim sağladık. İstasyon girişinden metro aracına binene kadar hissedilebilir zemin uygulamaları ve kılavuz yol uygulamaları ile engelli yolcuların istasyon ve araçlara kolay ve güvenli erişimini tesis ettik. İstasyonlarda engelli yolcuların geçişleri için özel tasarlanmış serbest geçiş kapıları ve Engelli tuvaletleri bulundurduk. Araçlarda Engelli yolcular için güvenli alanlar oluşturduk ve etiket ile belirtilmiş öncelikli koltuklar ayırdık. Tekerlekli sandalye kullanan engelli bireyler için kendilerini emniyete alabilecekleri için emniyet kemerleri koyduk. Ve bunun gibi daha nice çalışmayı ve tedbiri hayata geçirdik.” diye konuştu.