• DOLAR 32.224
  • EURO 35.083
  • ALTIN 2526.404
  • ...
Siyonist rejim ticaretinde alternatif yollar aranıyor
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Siyonist rejim basını, "Fiyatlar Artıyor: İnşaat Özellikle Etkileniyor" şeklinde manşetlerle okuyucularının önüne çıkarken; dijital tedarik zinciri nakliye platformu SlickChain’in CEO’su, "Türkiye'nin hamlesi ani oldu. Tedarik zincirimizin en zayıf noktasını vurdu." dedi.

Türkiye, 7 Ekim 2023'teki işgal saldırılarına tepki olarak ilk olarak 54 ayrı emtia ürününe ticaret yasağı getirdi, ardından da siyonist rejim ile ticareti askıya aldı. Bu adımlar, özellikle çimento ürünlerine büyük ihtiyaç duyan işgal rejimini ciddi şekilde etkiledi.  Siyonist rejimin beşinci büyük ithalatçısı olan Türkiye'nin boykotu, işgal medyasında gündemden düşmüyor.

Boykotun ilk gününde işgal bakanların sert tepkileri manşetleri süslüyor. Artık "ticaret endişesi" hakim. Capital Economics, "Türkiye'nin ticareti askıya alma kararı, İsrail'in inşaat ve gıda sektörlerini etkileyebilir" derken, The Times of Israel, "İthalatçılar İsrail'e mal getirmek için dolaylı yollar arıyor" başlıklı bir analiz yayınladı. "Türkiye'nin çarpıcı hamlesi, Kızıldeniz’deki deniz ticaretinin bozulmasının Uzakdoğu’dan mal getirmeyi azalttığı bir dönemde ithalatçı ve ihracatçıları zor durumda bıraktı" diye yazan The Times of Israel gazetesine göre, pek çok işgal rejim asılı ithalatçı, Türkiye'nin ticaret yasağını aşmak için Slovenya dahil üçüncü ülkeler üzerinden dolaylı yollar arıyor.

İngiliz basını, Almanya, İngiltere, Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Yunanistan'ın işgal rejim asılı iş insanlarının nakliye olanaklarını inceledikleri diğer ülkeler olduğunu belirtti.

The Times of Israel, Türkiye boykotunun işgal rejimin'de hayat pahalılığına neden olacağını, "Türkiye'nin boykotu, arzın kısıtlanmasıyla İsrail'de kuru ve taze gıda, hammaddeler, elektrikli cihazlar, demir, çelik ve otomobil gibi çeşitli ithal ürünlerin fiyatlarında artışa yol açacak. İsrailli ithalatçılar alternatif kaynaklar ve tedarik yolları arayacaklar, ancak bu seçenekler daha yüksek üretim ve nakliye maliyetlerine neden olacak. Bu da muhtemelen İsrail'in zaten yüksek olan hayat pahalılığını artıracak." şeklinde yorumladı.

Bu haberler de ilginizi çekebilir