• DOLAR 34.245
  • EURO 37.638
  • ALTIN 2921.555
  • ...
"Dershaneleri kapatmak çözüm değil!"
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 
HABER MRK - Hükümetin, Tevhid-i Tedrisat Kanunu'na uygun olmadıkları gerekçesiyle kapatacağı iddiasıyla tartışma konusu haline gelen dershanelerin durumuyla ilgili konuşan Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, "Dershanelerin zorla kapatılmasını, Türkiye'nin güçlendirmeye çalıştığı demokratik eğitim sistemi, hür teşebbüs ve liberal ekonomi normları bağlamında mümkün görmüyorum." dedi.


Dershanelerin kapatılması yahut zorla özel okula dönüştürülmesi yerine farklı bir ad ve kurum tanımıyla misyonlarını sürdüreceklerini söyleyen Avcı, "Hükümet dershaneleri zorla kapatmak yerine, sınava giren öğrencilerin dershaneye dönük abartılı vazgeçilmezliğini ortadan kaldıracak kapsamlı reformlara kafa yormalıdır. Kaldı ki dershaneler bütün dünyada eğitim sistemlerinin destekleyici ve takviye edici çağdaş birer eğitim kurumları haline gelmiştir. Türkiye'deki temel sorun dershanelerin okulun önüne geçmiş olmasından kaynaklanmaktadır." şeklinde konuştu.


Eğitim sisteminin asıl sorununun dershaneler olmadığını, asıl sorunun, sınavı kazanmak için dershaneyi mecbur hale getiren eğitim sisteminin olduğunu dile getiren Avcı, "Asıl sorun dershaneleri okulun önüne geçiren eğitim sistemidir. Asıl sorun sınavcı eğitim sistemidir. Asıl sorun ezberci eğitim sistemidir. Asıl sorun eğitimde fırsat ve kalite eşitliğini bir türlü sağlayamayan eğitim reformlarıdır." ifadelerini kullandı.


Dershanelere özel okula dönüşme dayatması yapılmasının farklı sorunlar çıkaracağını söyleyen Avcı, "Tüm dershaneler özel okul yapılsa dahi sınavcı, ezberci eğitim sistemi devam ettiği müddetçe dershane ihtiyacı tekrar nüksedecek, özel dersler, kayıtsız dershaneler, evlerde grup eğitimleri gibi uygulamalar hızla artacaktır. Eğitimde esas durulması gereken nokta bugüne ve konjonktürel engellere yönelik değil, geleceğe ve ortak bir hedefe yönelik çözümlerde buluşulmasıdır. Yoksa dershanelerin kapatılarak adının etüt merkezi olarak değiştirilmesi ne ihtiyacı ne de sorunu ortadan kaldırmaz." dedi.


Eğitimde başarının yalnızca sınavlarla ölçülmemesi gerektiğini söyleyen Avcı, "Sınavlar hayatın her sahasında gençlerin kaderine hükmeder hale gelmiştir. Gerek YGS, SBS ve KPSS sistemi ve gerekse test tekniği bilgi kaynaklarına ulaşmanın serbest olduğu bir anlayışa göre olmalıdır. Dershanelerde ve özel eğitim kurumlarında yaklaşık 120 bin öğretmenimiz görev yapıyor. Özellikle kimi dershanelerde öğretmenlerimiz sigortasız, güvencesiz, zor ve sıkıntılı şartlarda veyahut asgari ücretle çalıştırılıyor." ifadelerini kullandı.


Avcı son olarak, " Türkiye'nin 2023 projeksiyonuna dönük bir eğitim politikası dahi olmadığını, istikrarsız eğitim sisteminin siyasi partilere ve bakanlara göre sık sık değiştiğini görüyoruz. Millî eğitimin politika dışı bırakılması gerekiyor. İktidara gelen her siyasî parti, her bakan kafasına göre hareket edememeli. Eğitim deneme tahtası olmamalı. Hiç kimsenin milyonlarca öğrencimizin geleceğiyle oynama hakkı olmamalıdır." dedi. (M. Sait Adiyaman - İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir