Kredi kartlarındaki komisyon artışının tüketicilere yansıtılmasına karşı işletmelere tepkiler artıyor
Son dönemde bazı işletmelerin kredi kartı komisyon oranlarınki artışı tüketicilere yansıttığı gündeme geldi. Konuyla ilgili birçok vatandaştan şikayet geldi. Tüketici Hakları Derneği, mağduriyetlerin önüne geçmek için yasal yollara başvurulacağını duyurdu.
Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, kredi kartlarındaki komisyonlara ilişkin şikayetlerde artış yaşandığını belirtti.
Kılıç, kredi kartlarının kullanımının Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik ile belirlendiğine dikkat çekerek, "Bankalar, pos cihazı kullanan üye işletmelerin komisyon oranlarını son dönemde yükseltti. Bazı işletmeler kredi kartındaki komisyon artışını tüketicilere yansıtmaya başladı. Bu yasal değil. Komisyonsuz alışveriş bizim hakkımız." dedi.
Kılıç, kredi kartlarındaki komisyonun zaman zaman tüketiciler ile işletmeler arasında gerginliğe yol açtığına dikkat çekerek, bazı işletmelerin camlarına "Kredi kartı geçersizdir" ibaresi astığını bildirdi.
"Yasal yollara başvuracağız"
Kılıç, banka ile işletme arasındaki komisyon ücretinin tüketicilere yansıtılmasının mağduriyete ve hak ihlallerine yol açtığını belirterek, "Bu durum tüketici alışkanlıklarını da değiştiriyor. Komisyon ödemek istemeyen vatandaşlar, ücreti IBAN üzerinden işletmenin hesabına havale ediyor. Bazı işletmeler bu yöntem sonrasında fiş dahi vermeyebiliyor, bu da vergi kaybına yol açıyor." şeklinde değerlendirmede bulundu.
Komisyon sorununa karşı etkili bir şekilde mücadele edeceklerini ve tüketicilerin haklarını savunacaklarını vurgulayan Kılıç, şunları ekledi:
"Kredi kartıyla alışveriş yaparken ek komisyon alan işletmeleri tespit ederek yasal yollara başvuracağız. Tüketicilerin mağduriyetini gidermek için gerekli adımları atacağız. Tüketicilerin haklarını korumak ve adil bir alışveriş ortamı sağlamak amacıyla elimizden geleni yapacağız. Tüm tüketicileri haklarını bilmeye ve ihlalleri derneğimize bildirmeye çağırıyoruz."