İkinci el otomobilde hareketlilik!
Otomobil piyasası uzun bir süredir durgun seyrederken, piyasada hareketlenme emareleri görülmeye başlandı. Özellikle ikinci el ilan sitelerinde şubat ayında dikkat çeken değişimler gözlendi.
İkinci el araç piyasasında hareketlenme emareleri görülmeye başlandı. Son dönemde özellikle piyasadaki durgun seyir dikkat çekerken satış adetleri bir hayli düşmüştü. Şubat ayı verilerine göre çevrim içi ikinci el araç ilan sayılarında önemli ölçüde yükselişler görülmeye başlandı.
Verilere göre şubat ayında geçen yılın aynı dönemin göre ilan adetlerinde yüzde 4, satış adetlerinde yüzde 35 artış gözlendi. Öte yandan en hızlı satılan otomobil markaları da belli oldu.
Konuyla ilgili merak edilenleri milliyet.com.tr’ye anlatan İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel şu ifadeleri kullandı:
“İkinci el piyasasına dair beklentilerimizde satış adetlerindeki hareketlenmenin yaklaşan yaz aylarına doğru başlayacağını öngörmekteydik.
Piyasamız henüz istenen seviyeye ulaşmamış olmasına rağmen, bu doğrultuda ilk başlangıç şubat ayında yaşandı. Elimizdeki verilere göre şubat ayı çevrim içi ilan sitelerinde araç satışları bir önceki yıla oranla %35 artış gösterdi. Yine aynı dönemde bir önceki aya oranla satış adetlerinde bir miktar artış söz konusu.
Daha önce yaklaşık 60 gün olan ortalama satış hızı ise 45 güne düşerek bu anlamda da olumlu veriler başlamış durumda. Bu veriler beklenen yükseliş trendinin ilk emareleri olarak yorumlanabilir. Elbette her yıl olduğu gibi bayram öncesi dönemlerde artan talep bu verilerin pozitife dönmesindeki ana faktörler arasında. Özetle satış adetlerinde yükseliş trendinin başlangıç dönemine girilerek mart ayında da pozitif verilerin artarak devam edeceği, beklenen seviyeye ise yaz aylarına doğru ulaşılacağını söyleyebiliriz.
EN HIZLI SATILAN OTOMOBİL BELLİ OLDU
Şubat ayında verilere göre en hızlı satılan otomobil ortalama 37 gün ile Renault Clio oldu. Fiat Egea, Renault Megane ve Toyota Corolla gibi araçlar da çok satılan otomobiller arasında yer alıyor. Bu markaların yerli üretim olması ve bu sebeple sunduğu fiyat avantajı, ürün gamının geniş olması ile beraber pazarı oluşturan müşteri profilinin çoğunluğuna hitap etmesi sebebiyle gerek sıfır gerekse ikinci el otomobil piyasa verilerinde en çok satılan araçlar arasında ön plana çıkıyor. Önümüzdeki süreçte rekabetçi anlayışı ve iddialı modelleriyle dünya piyasasındaki etkisini artıran Çin menşeli markalar da bu tablonun üst sıralarında yer alabilir.