Ulaştırma Bakanlığı’na göre ülkede şu an 115 bin elektrikli araç bulunuyor. Toplam araç sayısı 1,5 milyon. Hedef, bu rakamı 2030’a kadar 500 bine çıkarmak.

En çok tercih edilen marka, Tesla’yı geride bırakarak dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi haline gelen Çinli BYD.

Ülkenin enerji ihtiyacı, bu ay açılışı yapılan 5.150 megavat kapasiteli Büyük Etiyopya Rönesans Barajı ile ikiye katlanacak. Enerjinin %97’si zaten hidroelektrikten sağlanıyor.

Ulaştırma Bakan Yardımcısı Bareo Hassen, kararın çevresel olduğu kadar ekonomik nedenlerle de alındığını belirtiyor:
“Yakıt ithalatı yılda 4,5 milyar dolarımıza mal oluyor. Döviz kıtlığımız var. Hidroelektrik hem ucuz hem yeşil.”

Ancak şarj altyapısı hala yetersiz. Addis Ababa’da 100’den biraz fazla istasyon bulunuyor. Planlanan sayı ise 2.300. Kırsalda elektrik kesintileri daha sık yaşandığından şehir dışı yolculuklar büyük risk taşıyor.

Bir BYD’nin fiyatı yaklaşık 2,2 milyon birr (11 bin sterlin). Ülkede doktorların maaşının 60 sterlin civarında olduğu düşünülürse oldukça pahalı. Ancak ithalat yasaklarından önce benzinli araçlar da astronomik fiyatlara satılıyordu.

Muhabir: Hamza Durmaz