Askeri sağlık sistemine ilişkin sorular üzerine Güler, "Askeri hastanelerin açılması için çok yoğun bir çalışma var. Özellikle tabip ihtiyacımızı karşılamak için GATA'daki üniversitede 744 öğrencimiz okuyor. Bu sene 147 tabibimiz mezun oldu ve bunların hepsini kıtalarımıza gönderdik." dedi.
11 Kasım'da Azerbaycan-Gürcistan sınırında düşen ve içerisindeki 20 askerin yaşamını yitirdiği C-130 tipi askeri kargo uçağına ilişkin soruları yanıtlayan Güler, "13 ABD'den direkt aldığımız, 6 da Suudi Arabistan'dan aldığımız olmak üzere toplam 19 C-130 uçağımız var." diye konuştu.
Havacılıkta "eski uçak", "yeni uçak" diye bir şeyin olmadığını vurgulayan Güler, "Yani bugün ben 2025 model parçayı takıyorsam, motoru koyuyorsam üstüne uçak 2025 tarihli. Böyle bir şey bu. Çünkü çok ince ve çok zor ve çok ağır bakımlardan geçiyorlar. Yani eski uçak diye bir uçağımız yok bizim." ifadelerini kullandı.
Güler, uçaklarda 30-40 yıl sonrasında kaza riskinin arttığına ilişkin iddia üzerine de "Görmek isteyen arkadaşlarımız varsa bizim bakım merkezlerini gezdirebiliriz. Böyle bir riski olsa kabul eder miyiz? Böyle bir şey olabilir mi? Ben biniyorum, kendim biniyorum. Birisi 'C-130'a hiç bindin mi' diye sordu. Hayatımız onlarda geçti" yanıtını verdi.
Bahse konu uçakların dünyanın en emniyetli uçakları olduğunu ifade eden Güler, bu uçakların toprak yol dahil hepsine inip kalkma özelliğinin bulunduğunu söyledi.
C-130 uçağının 70 ülkede kullanıldığını ifade eden Güler, söz konusu uçaklardan 2011 ve 2012 yıllarında Suudi Arabistan'dan 6 adet alındığını belirtti. Bu uçaklara hemen hemen bütün teknik aksamlarının değiştirilmesine yönelik TUSAŞ tarafından geliştirilen Erciyes projesinin uygulandığını dile getiren Güler, "6 tane uçağımız, düşen de dahil hepsine Erciyes projesi uygulandı." dedi.
Düşen uçaktaki pilotlardan birinci pilotun 6 bin 209 saat, ikinci pilotun ise 2 bin 312 saat uçuş deneyimine sahip olduğunu aktaran Güler, "Uçağın normal yükle kalkış kapasitesi 20,2 ton, yolcu hariç. O gün uçağa yüklenen toplam yük 5,7 ton." diye konuştu.
Düşen uçağın kara kutularının bulunarak üzerinde çalışmaların devam ettiğini söyleyen Güler, "TUSAŞ şu anda çalışıyor. Geçen hafta kendileriyle görüştük. 2 aylık bir süreye ihtiyacımız var dediler. Açıklanırsa biz de hepsini açıklayacağız." ifadesini kullandı.




