Buna göre bir kişi aldığı ikinci araç için, hasarsızlık indiriminden yararlanamayacak. Sigorta sistemine başlangıç seviyesinden girecek. İndirim, eski aracını satması halinde ikinci yıla yansıyacak.

Kusuru bulunanlar da kendi üstüne ikinci bir araç alıp, eskisini daha sonra satıp hasarsızlık seviyesini ortalamaya çekse de takip eden yılda riskli sürücü seviyesinden yüksek prim ödeyecek.

Yapılan değişiklikle, bugüne kadar sistemdeki boşluklardan yararlanarak düşük prim ödeyen kusurlu sürücülerle, kurallara uyan kusursuz sürücüler arasındaki fark net biçimde ayrılacak.

Yeni uygulamayla birlikte, kusurlu sürücülerin haksız şekilde ödüllendirilmesinin önüne geçilmesi hedefleniyor. Daha önce çeşitli yöntemlerle riskli sürüş geçmişine rağmen düşük sigorta primi ödeyebilen sürücüler, bu avantajı artık kullanamayacak.

Yeni trafik sigortası düzenlemesinde, bir kişinin üzerine kayıtlı araç sayısına da kısıtlama getirildi.

Mevcut uygulamada, çok sayıda araca sahip olan bazı kişilerin, araçlarını ticari amaçla kullanmalarına rağmen şahıs sigortası yaptırarak daha düşük prim ödediği belirtiliyor. Yeni sistem, bu uygulamaya son vermeyi hedefliyor.

Yeni düzenlemeye göre şahıslar, kendi üzerlerine kayıtlı en fazla beş araç için bireysel trafik sigortası yaptırabilecek.

Altıncı araçtan itibaren (6, 7 ve üzeri), araçlar otomatik olarak tüzel kişilik kapsamına alınacak.

Bu araçlar için ticari trafik sigortası uygulanacak ve daha yüksek prim ödenecek.

Muhabir: Mehmet Yaman