Migros İcra Kurulu Başkanı Ömer Özgür Tort, “Bu tempoda gidersek Türkiye’de satacak ürün bulamayabiliriz. O zaman ithalat furyasının içinde gıdayı da bu paydaşlardan biri haline getirmek zorunda kalabiliriz diye kaygımız var” dedi.
Tort, üretimde randıman eksikliğinin fiyatları nasıl artırdığını şu örnekle anlattı: “Ürün Antalya’da 5 lira, İstanbul’da 35 lira. Bunun çok basit bir matematiği var. Randımanlı üretim yoksa sıfır maliyetli bir ürünü İstanbul’da satmanın maliyeti 21 lira. Üretici 5 liraya üretmez.'' dedi.
Fahiş fiyatlarıyla bilinen zincir market CEO'su Tort’un açıklamaları sektördeki çelişkiyi bir kez daha gündeme getirdi:
Üretici de “para kazanamıyoruz” diye şikayet ediyor, marketler “sadece yüzde 4 kârlılıkla satıyoruz” diyor. Peki bu denklemde kim kazanıyor?
Kaybedenin ise sadece vatandaş olduğu görülüyor.




