Uçak, ses hızını aşarken meydana gelen yüksek “sonik patlama” sesini minimuma indirerek havaalanı yakınlarındaki yerleşim alanlarını rahatsız etmeyecek şekilde tasarlandı.
NASA, bu uçağı hayata geçirmek için önemli bir eşiği geçti. 10 Temmuz tarihinde Kaliforniya'daki bir pistte kendi motoru ile düşük hızda ilk yer testini başarıyla tamamladı. Kurumun açıklamasına göre, bu test ABD Hava Kuvvetleri'ne ait bir tesiste gerçekleşti ve “X-59”un kapsamlı test sürecinin son aşamasını oluşturuyor.
3,5 Saatte New York’tan Londra’ya
Amerikan New York Post gazetesine göre, uçak hizmete girdiğinde, New York ile Londra arasındaki uçuş süresi sadece 3,5 saate düşebilecek
NASA, önümüzdeki haftalarda uçağın hızını kademeli olarak artıracağını, ancak ilk aşamada kalkış yapmadan pistte yüksek hız testlerine odaklanacağını açıkladı. X-59’un yıl sonunda ilk uçuşunu gerçekleştirmesi bekleniyor.
Uçağın uzunluğu 30 metre (yaklaşık 100 feet), kanat açıklığı ise 9 metre (yaklaşık 30 feet). Tasarımında Lockheed Martin ile iş birliği yapılan bu proje, “Quesst” görevinin bir parçası. Görev, ses hızını aşan uçakların hem sessiz hem de daha hızlı yolculuklar sunmasını amaçlıyor.
1973’ten bu yana, ABD ve diğer bazı ülkelerde, ses hızını aşan uçakların karasal bölgelerde uçması yasak çünkü oluşan “sonik patlama” büyük rahatsızlık veriyor. Ancak X-59’un ince ve uzun burun yapısı, bu şok dalgalarını yumuşatarak sadece hafif bir “vuruntu” sesi (davul sesi gibi) çıkaracak şekilde dizayn edildi.
X-59, bir zamanların efsanevi süpersonik yolcu uçağı Concorde’un modern varisi olarak görülüyor. British Airways'e ait Concorde’lar, 1976’da hizmete girmiş, 2003’te ise maliyetler ve 2000’de yaşanan ölümcül bir kazanın ardından tamamen hizmet dışı kalmıştı. Concorde, saatte 2172 km hıza ulaşabiliyordu ve 1996’da Atlantik Okyanusu’nu 3 saatin altında geçmişti.