Yeni sistemde, yapay zekâ ile üretilen içerikler daha az gelir getirecek. Platform, son dönemde hızla artan yapay zekâ içerikleriyle ilgili dikkat çekici bir adım attı. YouTube, 15 Temmuz 2025 itibarıyla geçerli olacak şekilde para kazanma politikasını değiştiriyor. Bu tarihten itibaren, "seri üretim" veya "tekrarlayan içerik" içeren kanallar YouTube İş Ortağı Programı'ndan çıkarılacak. Böylece bu kanalların reklam gelirlerinden pay alma hakkı sona erecek.

Kararın gerekçesi doğrudan açıklanmadı. Ancak YouTube, duyurusunda “seri üretim ve tekrarlayan” ifadesini kullandı. Hangi içeriklerin bu kapsama gireceği ise net değil. Yalnızca yapay zekâ ile hazırlanan videolar mı, yoksa insanlar tarafından hazırlanıp yapay zekâ ile seslendirilen içerikler de bu kapsama giriyor mu; ya da mevcut videolarda yapay zekâ ile yapılan değişiklikler de dahil mi, henüz bilinmiyor. YouTube’dan yapılan ilk açıklamada, daha önce uygulanan politikalarda büyük bir değişiklik yapılmadığı, ancak kuralların daha sıkı denetleneceği belirtildi. Platformun, içerik üretiminde kullanılan yapay zekâ teknolojilerine karşı bir tür filtreleme uygulayacağı yorumları tartışmaları beraberinde getirdi.

Öte yandan, baskın görüş YouTube’un asıl amacının küçük üreticileri sistemin dışına itmek ve gelirleri büyük içerik üreticilerine kanalize etmek olduğu yönünde.

Muhabir: Hamza Durmaz