• DOLAR 32.502
  • EURO 34.968
  • ALTIN 2429.585
  • ...

Çözüm süreci, koalisyon, çatışma, terör,  gibi mevzular gündemken bu husus neden mi? Suni gündemler bu gün var yarın yok, bu gün olanların yerinde yarın başka gündem maddeleri olacak. Ama eğitim her zaman ilk sırada olması gereken bir gündem maddesidir. Hem İslam`ın ilk emri “oku”dur; yine eğitim, okuma, okutma, okumayı öğretme, insanı yetiştirme işidir. Gelecek demektir. Geleceği taze zihinlerde inşa etmedir. Bir açıdan insanlık tarihiyle yaşıttır. Bir açıdan Peygamber mesleği ve kutsaldır. Belki de insanoğlu olarak Hz. Adem`den başlayıp kıyamet kopuncaya kadar devam edecek süreçtir, bu. Bu işin, ilk öğretmeni de Cebrail –aleyhisselam-, onun da öğretmeni âlemlerin rabbi olan Allah`tır. Bu pencereden eğitime bakıldığında eğitimin ne kadar ehemmiyetli olduğu bir kez daha ortaya çıkıyor.

İşte Türkiye olarak yeni bir eğitim-öğretim dönemine az bir zaman kaldı, 1 Eylül itibariyle öğretmenler okula gitmeye başlayacak.  Yani, AK Parti Hükümetlerinin -tüm çalışma ve çabalarına rağmen- bir türlü rayına koyamadığı,  geçer not alamadığı eğitim kapıda. Her açıdan eğitimle ilgili yığınla sorunun tekrar nüksetmesi demektir, bu. Madem öyle kaderi miktarınca eğitimle ilgili sorunları sıralayalım, ola ki bu yazımız yetkili ve etkililerin bu sorunlar için harekete geçmesine vesile olur.

Tabi, yüzbinlerce öğretmen ve idareci, milyonlarca öğrencinin bulunduğu devasa eğitim camiasının sorunlarını bir köşeye sığdıramayacağımızdan biz onun için burada daha çok imam-hatip okullarının veya din öğretiminin sorunlarını sıralayacağız.

Okullarda branş öğretmeni yetersizliği var. Bundan dolayı birçok okulda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Arapça ve Temel Dini Bilgiler derslerine Beden Eğitimi, Teknoloji ve Tasarım, Görsel Sanatlar derslerinin öğretmenleri giriyor/girmek zorunda kalıyor. Bunun önüne geçmek için ne şekilde olursa olsun branş öğretmenleri yetersizliği giderilmelidir.

Bazı okulların idarecileri kafa yapıları itibariyle imam-hatip fikriyatına zıttır. Böyle olunca bu tür idareciler, bulunduğu okulun yönetim tepesinde okulu daha ileriye götürecek kararlar alacağına aksi yönde kararlar alıyorlar. Bu handikabın atlatılması için İmam-Hatip Okullarının idareciliğine atanmak için belli kriterler getirilmelidir. Bir an önce İmam-Hatipleri daha ileriye götürebilecek idareciler atanması için gerekirse özel bir kurul oluşturulmalı ve bu hususun üzerinde ciddiyetle durulmalıdır.

İmam-Hatip okullarının birçoğu yeni olduğundan eksiklik ve sıkıntıları fazladır. Bunun giderilmesi için gerekli bütçenin sağlanması lazımdır.

Bazı derslerde belirlenen müfredata ayrılan süre yetersizdir. Örneğin İmam-Hatip Ortaokullarında iki saatlik bir müfredat olan Temel Dini Bilgiler Derslerinin yapılan değişiklikle tek saate düşürüldüğünden müfredat-süre uyuşmazlığı ortaya çıkıyor. Bu gibi derslerin müfredat ve ders saatleri tekrar revize edilmelidir.

İmam-Hatip Okullarına ayrılan binalar ya yetersiz ya da eskidir. Ya da bulunduğu çevre itibariyle olumsuz çevre koşullarına sahiptir.

Birçok okulda mescit yoktur. Kesinlikle başta İmam-Hatip okulları olmak üzere diğer tüm okullarda mescitlerin oluşturulması gereklidir. Bunun için Din Öğretimi Şubesinin gerekli girişim ve takibatta bulunması lazımdır.

Karma eğitim sorunu yine başat sorunlardan biridir. Özellikle İmam-Hatip Okullarında karma eğitimin kaldırılması için gerekli konsensüsün sağlanıp uygulanması gereklidir. En azından karma eğitimin olmadığı alternatif bir eğitim sistemi de oluşturulmalıdır.

Uyuşturucu ve esrar gibi bağımlılık yapan maddelerin okullara kadar girdiğini de belirtmek gerekir.  Kabul edilebilir bir durum değildir, gerekli önlemlerin alınması lazım.

Bir açıdan birçok okul ahlaksızlığın merkezine dönüşmüş durumdadır. Bunu gidermek için Değerler Eğitimi çerçevesinde ahlaki ilkeleri erozyona uğratan oluşum, etkinlik, ortamlarla aktif bir mücadele başlatılmalıdır.

Evet, bunun gibi daha birçok madde sıralanabilir, bunlarla yetinelim. Fakat unutmamamız gereken şey, eğitimi düzeltmeden, eğitime önem vermeden, eğitimi eğitmeden adam etmeden diğer sorunların üstesinden gelemeyiz. Dün gitti, bu gün ortada, yarınları da kaybetmek istemeyen eğitimi masaya yatırmalıdır, eksikliklerini, sorunlarını, sıkıntılarını, yanlışlarını irdelemeli bunlara kafa yormalı ve uzun soluklu, sağlıklı; ama acil bir eylem planı çerçevesinde hareket etmelidir. Vesselam.