• DOLAR 32.508
  • EURO 34.571
  • ALTIN 2498.571
  • ...

Bismihi Teâla

Son yıllarda bir ivmeyle

İrili ufaklı, özel- resmi 200 civarında üniversite açıldı…

İyi güzel de bina olarak bir artma söz konusu iken;

Bölümlerin erimesi de zıt yönde bir seyir izliyor!,,.

Masa başında pinekleyen akademisyenlerin kaprisleri de işin cabası!

Açık anlatımla;

Bugün itibariyle her şehrimizde üniversite var.

Ancak bir yandan da kapanma eşiğine gelen bölümler,

Kapısına kilit vurulma anını yaşayan fakülteler vs.

Kimi bölümlerin neden rağbet görmeyişine giremeyeceğim.

Zira bunun sebebini öğrencinin seviyesinin düşüklüğüne bağlamak,

Sanırım kaçamak bir cevap olacaktır.

Şu var ki diplomalı işsizler ordusu artıyor.

Senin 1 değil 3 diploman da olsa işsizler kervanında yerin değişmeyebiliyor.

YÖK üniversite sınavına girişte baraj puanını kaldırdı.

Artık üniversiteler iyicene ayrışacak…

Tıpkı LGS’deki gibi…

Nitelikli üniversite/bölüm, niteliksiz üniversite/bölüm diye…

Zaten üniversiteler kabak tadı vermeye başladıydı, ekşime artacak!

‘Sırf okuyor diye’ ile olmuyor bu işler…

Nitelik yerlerde sürünüyor!

  Üniversite yerleştirmelerinde 0.50 puanla öğrenci kontenjan bulabilecek.

Haliyle üniversiteler lise konumuna düşmekten kendini alamayacaktır.

Hafif, orta düzey üniversiteli olmak için liseli genç, yoğun stres yaşamayacaktır.

Yoğun çalışmak gibi bir uğraş vermesine belki de gerek kalmayacaktır.

Zaten sürüm sürünen sınavsız liseler dibe vuracak gibi!...

   Öte yandan fiyakalı üniversiteler, lüks bölümler uğruna kıyasıya yarış sürecektir.

LGS kapsamındaki Fen Liseleri, nitelikli Anadolu Liseleri gibi…

Yani üst katmanda hararetli bir kapış baş gösterirken; alt ve orta katmanlar kendi kaderine terke koyulacak!

  Sonuç olarak durağanlaşan üniversite zemini belli bir hareketliliğe dönüşebilir,

Genç mukim olduğu şehirde yükseköğrenimini tamamlama imkânı bulabilecektir.  

Ön lisans ve lisans öğrenimi pek de bir karşılığı olamayacaktır.

   4+4+4 sistemi uygulamadaki tatminsizliğe rağmen üzerine; dolaylı olarak en az bir 4 daha koymak

Sorunu çetrefilli hale getiremez mi?

  Ortalama 23 yaşına gelen diplomalı birey, uygulamada karşılık bulamayınca tepkisini hiç hesapladık mı?

Oluşabilecek komplikelere karşı yanıtımız olacak mı?

   İşin özü eğer illaki inovasyon, iyileştirmek istiyorsak açık deyişle fizibilitesini yapmak şartıyla temel eğitimden itibaren bireyin ilgi, istidat, kabiliyeti doğrultusunda isabetli yöneltme ile başarabiliriz.

   Öbür türlü diplomalı işsizlerin sayısını artırmaktan başka şey değil!

Kalın sağlıcakla…