Yöntem ve Teknikler Önemli
Öncelikle her toplumun kendine göre eğitim felsefesi vardır. Felsefesi farklı olduğu gibi hedefleri de farklı olabilir. Hedefler belirlenirken genellikle bireysel farklılıklar ve evreler dikkate alınarak bir çıkarım yapılır.
Bireyin topluma katkısı düşünüldüğünde bireyin her evresi önemlidir, dikkate alınmalıdır. Bu hedefler doğrultusunda hangi aşamada hangi hedefler belirlenmelidir? Tartışılır. Birinci aşamada bireylerin eğitimi ve psikolojik yaklaşımlar çok önemlidir. Eğitimden ve psikolojiden kastımız bireylerde bir farkındalık ve bilinç oluşturmak. Bireylerin zihin dünyasına bir ışık olabilirsek ne mutlu bize. Birey, karşılaştığı her sorun karşısında karanlıklar yaşamaz ya da çok rahatlıkla yürümesi gereken yolda yürüyebilir.
Birey bunları öğrenirken; süreklilik, kalıcılık, değişim de çok önemli. Bireye kalbin olduğunu söyleyip hangi tarafta olduğu bilgisini vermezsek, karşılaşılan sorularda yetersiz kalır. Bireylere bir şey vermeye çalışırken en ince ayrıntısına dikkat etmeliyiz. Bu konudaki pratiklerimiz çok önemli.
İkinci aşama fiziksel kazanımlardır. Birey fiziksel her türlü bakımını yapabilmeli, her türlü temizliği önemsemeli. Fiziksel temizlik verilirken kalbin çok hassas olduğu ve çok çabuk kirlenen bir organ olduğunu vurgulamak en önemli hedeflerimiz arasında olmalı. Kalp temizlemenin baca temizlemeye benzemediğini ancak ahlaki değerleri pratikleştirerek ya da iyi bir niyete sahip olarak temizleyebileceğimizi vurgulamak hedeflerimiz arasında olmalı.
Yaz sürecini değerlendirirken bireylere sevgiyi, saygıyı, maneviyatı hedeflemek hem dünya hem uhrevi hedeflerimiz arasında olmalı. Bu hedefler gerçekleştirilmeye çalışılırken hedefe giden yolda sosyal etkinlikler çok önemli.
Mesela oyun bir sosyal etkinlik aracıdır. Birey oyun aracılığıyla sosyalleşir, evde öğrendiklerini oyun içeresinde uygulayabilir. Oyun oynarken yardımlaşmayı gösterebilir, rol ve model olarak arkadaşlarına katkıda bulanabilir. Gezilerde ekmeğini, suyunu paylaşabilir. Bir problemle karşılaştığında akranların etkisiyle problemlerini daha rahat çözebilir. Buradaki kaynaşmalar neticesinde güçlü bir bağ kurulabilir. Öğretmen öğrenci arasındaki bu bağ ömür boyu sürebilir. Bu güçlü iletişim neticesinde beyin fırtınaları gerçekleşebilir. Bu vesileyle hiç tahmin edemediğimiz projeler de ortaya çıkabilir.
Bireylerin güçlü dil gelişimini tamamlaması için böylesi etkinliklere ihtiyaç olduğunu düşünenlerdenim. Güzel ve seri konuşması için bu tür sosyal etkinlikler birer vesile ve araçtırlar. Bu etkinliklerin yapılmadığı toplumlarda bireyler daha çok içine kapanık olur, sosyal fobileri daha fazla olur. Bu da karakterlerini ciddi anlamda etkileyecektir.
Bireysel ve toplumsal mutabakat ve fayda için eğitim ve psikolojik yaklaşımlar çok etkili olduğu gibi, hedeflere giden yolda teknikler de çok önemli. Bu tekniklere dikkat ederek her birimiz katkı sunabiliriz.
Özellikle küçük yerleşim alanlarında bu tür imkânlar fazla olmadığı için ebeveynlere çok iş düşmekte. Anne ve babanın çocuklarına sorumluluk vermesi, akraba, eş dost ziyaretleri çok önemli. Çocukların farklı kişileri görmesi, farklı mekânları görmesi karakterinin oluşmasında ciddi rol oynar. Bu tür sosyal etkinliklerin yapılması bireysel gelişimlerini sağladığı gibi toplumsal gelişim ve dönüşüme de ciddi bir katkı sağlayacaktır.
Selam ve dua ile…