2025 yazı Türkiye için yangınlarla dolu bir dönem olurken, sosyal medyada ve kamuoyunda en çok konuşulan konulardan biri yangın söndürme uçaklarının maliyeti oldu. Özellikle Bursa, Karabük, Afyonkarahisar ve Kahramanmaraş’ta günlerce süren yangınların ardından gözler bu hayati araçların fiyat ve kapasitesine çevrildi.
Orman yangınlarına müdahalede yaşanan yetersizlikler, halk arasında “Bu uçaklar neden yeterli değil?”, “Kaç uçakla müdahale ediliyor?”, “Bir yangın söndürme uçağı kaça mal oluyor?” gibi soruları gündeme taşıdı. İşte en çok kullanılan yangın söndürme uçaklarının fiyatları ve su taşıma kapasiteleri:
En Çok Kullanılan Yangın Söndürme Uçakları ve Fiyatları:
| Uçak Modeli | Fiyat (USD) | Su Kapasitesi |
|---|---|---|
| Canadair CL-215 | 4-6 milyon | 5.450 litre |
| Antonov An-32 | 10 milyon | 7.500 litre |
| BAe 146 | 15 milyon | 11.300 litre |
| McDonnell Douglas DC-10 | 20-30 milyon | 15.000 litre |
| Bombardier Dash-8 Q400 | 27 milyon | 9.274 litre |
| Ilyushin Il-76 | 35-40 milyon | 43.230 litre |
| Lockheed P-3 Orion | 36 milyon | 11.000 litre |
| Canadair CL-415 | 37 milyon | 6.137 litre |
| Beriev Be-200 | 70 milyon | 12.000 litre |
| Boeing 747 Su Tankeri | 79 milyon | 74.000 litre |
Uçak var, müdahale yetersiz
Türkiye'de yangınlara müdahalede kullanılan hava araçlarının sayısı ve etkinliği tartışma konusu olmaya devam ediyor. Sosyal medyada "#yangınucakları", "#yangınasavar" gibi etiketlerle gündem olan bu uçaklar, kamuoyunda hem merak hem de eleştiri konusu oldu.
Yangınların büyümeden söndürülmesi için bu uçakların sayısı mı az, yoksa organizasyon mu yetersiz? Sorunun cevabı net değil; ancak kamuoyunun beklentisi açık: Daha hızlı, daha etkili ve daha güçlü hava filosu!



