Son dönemlerde sosyal medyada ve tüketici gruplarında, “temiz içerik” talebi ön plana çıkarken, yerli markaların içerikleri de mercek altına alındı. Özellikle israil destekçisi çok uluslu markaların boykot edilmesi çağrılarının ardından Ülker gibi Türkiye merkezli firmalara yönelim arttı. Fakat tüketiciler, bu markaların sunduğu ürünlerin içeriklerine baktıklarında hayal kırıklığı yaşıyor.
Sosyal medyada dikkat çekici bir karşılaştırma yapıldı.

Örneğin Ülker Antep Fıstıklı Çikolata, %18 Antep fıstığı içeriyor, yapay aroma verici ve soya lesitini bulunuyor. 60 g’lık ürün 74 TL’ye satılıyor.
Kahve Dünyası Tambol Çikolata, %35 gerçek Antep fıstığı içeriyor, aroma verici yok, ayçiçek lesitini kullanılmış. 77 g’lık ürün 69,90 TL.

Aynı şekilde, Eti Burçak Meyveli Bisküvi: Gerçek meyve ve ayçiçek yağı içeriyor, yapay aroma ve emülgatör içermiyor.
Ülker Saklıköy Şekersiz Bisküvi: Palm yağı, tatlandırıcı (maltitol), yapay aroma verici ve soya emülgatör içeriyor.
Boykot sürecinde yerli alternatiflere yönelen birçok kişi için artık sadece “yerli üretim” olmak yetmiyor. Sağlıklı içerik, gerçek malzeme oranı, katkısız üretim gibi kriterler öne çıkıyor.





