Yolcu taşıyan insansız hava aracı, Katar’ın Doha Limanı’ndan havalanarak belirlenen rota üzerinden 8 dakika içinde Katara Kültür Köyü’ne ulaştı. Bu süre, aynı mesafenin karadan yaklaşık 30 dakika sürmesiyle karşılaştırıldığında önemli bir zaman tasarrufu sağlıyor.
Bazı Çinli drone şirketleri, düşük irtifa ekonomisinin Orta Doğu’da sunduğu büyük potansiyel nedeniyle bölgede faaliyetlerini hızlandırıyor.
Çin Yeni Ekonomi Enstitüsü’nün kurucu dekanı Zhou Ke Li, Orta Doğu’nun ileri teknolojileri benimsemeye istekli olduğunu ve Suudi Arabistan’ın “Vizyon 2030”u ile Birleşik Arap Emirlikleri’nin “Biz Birleşik Arap Emirlikleri 2031” vizyonunun, bilimi ve yeniliği ulusal stratejilerinin merkezine yerleştirdiğini belirtti.
Zhou’ya göre, bölgenin geniş yüzölçümü, düşük nüfus yoğunluğu ve şehirler arası uzak mesafeler, düşük irtifa hava taşımacılığı için doğal bir avantaj sağlıyor. Ayrıca bazı ülkelerin ekonomik gücü, bu endüstrinin büyümesi için sağlam bir temel oluşturuyor.
Bu, EH216-S’nin Orta Doğu’da bir şehir içinde iki nokta arasında gerçekleştirdiği ilk uçuş oldu.
Katar Ulaştırma Bakanı Şeyh Muhammed bin Abdullah bin Muhammed Al Thani, bu uçuşun ülkenin akıllı ve sürdürülebilir ulaşım çözümlerini benimseme yolunda önemli bir dönüm noktası olduğunu belirterek, bunun çevre dostu bir inovasyon geleceğine doğru atılmış ileri bir adım olduğunu söyledi.
Ekim ayında, Çinli XPeng AeroHT şirketi tarafından geliştirilen ve “kara uçak gemisi” olarak adlandırılan uçan araba, Dubai semalarında ilk insanlı uçuşunu gerçekleştirdi.
Şirket, Orta Doğu’dan 600 adetlik uçan araba siparişi aldı; bu, şirketin yurt dışındaki en büyük toplu siparişi oldu.