Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun (BTK) 2025 yılı 2. çeyrek Elektronik Haberleşme Sektörü Raporu dikkat çekici verilerle dolu. Türkiye'de milyonlarca vatandaşın her gün aradığı kısa numaralar incelendi; sonuçlar hem şaşırttı hem düşündürdü.
En Çok Aranan Kısa Numara: 182!
Türkiye’deki 3 büyük operatörden elde edilen verilere göre, vatandaşlar en sık olarak 182 numarasını aradı. Hastane randevusu almak için kullanılan bu hat, tüm operatörlerde zirvede yer aldı.
-
Turkcell: Ortalama 267 saniye
-
TT Mobil: Ortalama 271 saniye
-
Vodafone: Ortalama 266 saniye
Acil Yardım İkinci Sırada: 112
182’yi, acil çağrılar için kullanılan 112 takip etti. Ancak operatöre göre ikinci sıradaki numara değişiklik gösteriyor:
-
Turkcell & TT Mobil: 112 Acil Çağrı Merkezi
-
Vodafone: 186 Elektrik Arıza Hattı
Arıza, Şikayet ve Bilgi İçin En Çok Bu Hatlar Arandı
Kısa numaralar arasında en sık kullanılan diğer hatlar:
-
185 – Su Arıza
-
153 – Alo Zabıta / Belediye Hattı
-
170 – Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi
En Uzun Görüşme: 170 ile!
En Kısa Görüşme: 112 ile!
Verilere göre, vatandaşlar en uzun telefon görüşmesini 170 numarasıyla yaptı. Bu hattı özellikle çalışanlar, mesai, rapor ve sosyal güvenlik soruları için arıyor.
-
TT Mobil: 337 saniye
-
Vodafone: 331 saniye
-
Turkcell: 170, ilk 5’e girmedi
En kısa görüşme süresi ise şaşırtıcı olmayan şekilde 112 hattında:
-
Turkcell & TT Mobil: 62 saniye
-
Vodafone: 76 saniye