Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun (BTK) 2025 yılı 2. çeyrek Elektronik Haberleşme Sektörü Raporu dikkat çekici verilerle dolu. Türkiye'de milyonlarca vatandaşın her gün aradığı kısa numaralar incelendi; sonuçlar hem şaşırttı hem düşündürdü.

En Çok Aranan Kısa Numara: 182!

Türkiye’deki 3 büyük operatörden elde edilen verilere göre, vatandaşlar en sık olarak 182 numarasını aradı. Hastane randevusu almak için kullanılan bu hat, tüm operatörlerde zirvede yer aldı.

  • Turkcell: Ortalama 267 saniye

  • TT Mobil: Ortalama 271 saniye

  • Vodafone: Ortalama 266 saniye

Acil Yardım İkinci Sırada: 112

182’yi, acil çağrılar için kullanılan 112 takip etti. Ancak operatöre göre ikinci sıradaki numara değişiklik gösteriyor:

  • Turkcell & TT Mobil: 112 Acil Çağrı Merkezi

  • Vodafone: 186 Elektrik Arıza Hattı

Arıza, Şikayet ve Bilgi İçin En Çok Bu Hatlar Arandı

Kısa numaralar arasında en sık kullanılan diğer hatlar:

  • 185 – Su Arıza

  • 153 – Alo Zabıta / Belediye Hattı

  • 170 – Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi

En Uzun Görüşme: 170 ile!

En Kısa Görüşme: 112 ile!

Verilere göre, vatandaşlar en uzun telefon görüşmesini 170 numarasıyla yaptı. Bu hattı özellikle çalışanlar, mesai, rapor ve sosyal güvenlik soruları için arıyor.

  • TT Mobil: 337 saniye

  • Vodafone: 331 saniye

  • Turkcell: 170, ilk 5’e girmedi

En kısa görüşme süresi ise şaşırtıcı olmayan şekilde 112 hattında:

  • Turkcell & TT Mobil: 62 saniye

  • Vodafone: 76 saniye

En Sık Aranan 5 Kısa Numara ve Ortalama Görüşme Süreleri (Saniye)

Muhabir: Mehmet Güllü Bozdaş