Dünya

Trump'tan boykot markasına darbe

ABD’nin Çin ve Uzak Doğu’dan ithalata getirdiği yeni tarifeler, üretimini bu bölgelerde yapan boykot markası Adidas’ı da hedef aldı.

Abone Ol

Alman spor giyim markası Adidas, ABD’de Trump yönetiminin uygulamaya koyduğu yeni ithalat tarifeleri nedeniyle 2025’in geri kalanında üretim maliyetlerinin 200 milyon Euro’ya kadar artabileceği uyarısında bulundu. Şirket, bu yeni vergi rejiminin “büyük bir enflasyon” oluşturması halinde talebi düşürebileceğini de belirtti.

Üç çizgili logosuyla tanınan Adidas, ürünlerinin büyük kısmını Çin ve Uzak Doğu’da üretiyor — bu bölgeler, ABD’nin yeni gümrük tarifelerinin doğrudan hedefi. Şirket daha önce de ABD’de fiyatların artmasının kaçınılmaz olduğunu ifade etmişti.

Adidas CEO’su Bjørn Gulden, Çarşamba günü yaptığı açıklamada şirketin bu yıl için 1,7 ila 1,8 milyar Euro arası kâr beklentisini koruduğunu (geçen yıl 1,3 milyar Euro’ydu) ancak bu hedefin baskı altında olduğunu söyledi. Açıklamasında şunları kaydetti:

“Şu an itibarıyla bu hedefi gerçekleştirebileceğimize güveniyoruz, fakat bu tabii ki değişebilir – özellikle de karşılaştığımız zorluklar şu anki beklentimizin altında kalırsa yukarı yönlü bir sürpriz de olabilir.”

“Yıla harika bir başlangıç yaptık ve normalde tüm yıl için son derece iyimser konuşurduk. Ancak dünya genelindeki belirsizlik ve dalgalanmalar bizi temkinli olmaya zorluyor.”

Şirket, şu ana kadar ABD tarifeleri nedeniyle üretim maliyetlerinde 10 milyon Euro’dan fazla artış yaşandığını ve bu rakamın yıl içinde yükselmeye devam edeceğini bildirdi.

“ABD’de nihai gümrük vergilerinin ne olacağını hâlâ bilmiyoruz,” diyen Gulden, ek olarak şunları söyledi: “Tüm bu tarifelerin büyük bir enflasyona yol açması durumunda, tüketici talebi üzerindeki dolaylı etkilerini de bilmiyoruz.”