Nike’ın Mali İşler Müdürü Matthew Friend, analistlerle yaptığı görüşmede bu tarifelerin “yeni ve anlamlı bir maliyet baskısı” oluşturduğunu belirterek, şirketin bu maliyeti tamamen telafi edeceğini, bunun için Çin’e olan tedarik zinciri bağımlılığını azaltacağını ve maliyet artışını fiyat artışları yoluyla tüketiciye yansıtacağını söyledi.
Friend, Çin’in “küresel tedarik tabanımız için önemli olmaya devam ettiğini” ancak ABD’ye yönelik ayakkabı ithalatını 2026 mali yılı sonuna kadar yaklaşık yüzde 16’dan tek haneli seviyelere indireceklerini söyledi. Bu ürünler artık başka ülkelerden sağlanacak.
Tarifelerin etkisi ve tüketici harcamalarındaki düşüş, özellikle Nike’ın dördüncü çeyrek net gelirinde kendini gösterdi. Şirketin net geliri, geçen yıl aynı dönemdeki 1.5 milyar dolardan %86 düşerek 211 milyon dolara geriledi.
Bu düşüşe rağmen, CEO Elliott Hill yeniden yapılanma planlarına güven duyduğunu ifade ederek “sayfayı çevirmenin zamanı geldi” dedi. Nike, Air Force 1, Dunk ve Air Jordan gibi markalarında agresif bir yeniden boyutlandırmaya gidecek.
GlobalData yöneticisi Neil Saunders, “Nike’ın kârlılık açısından en kötü dönemi atlattığına dair biraz güvenim var,” dedi.